اسلامی: فناوری هسته‌ای را به زندگی مردم بردیم/ موفقیت متخصصان هسته‌ای برای درمان زخم دیابت با پلاسمای سرد

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان "فناوری هسته‌ای را به زندگی مردم بردیم" گفت: با درمان زخم بیماران دیابتی و کارآمدی پلاسمای سرد به نتایج قابل‌قبولی رسیده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم : محمد اسلامی صبح امروز، دوشنبه، در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی درمان زخم‌های دیابتی بیمارستان شهید مفتح در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در راستای وعده‌ای که داده بودیم و تأکید مقام معظم رهبری فناوری هسته‌ای را به زندگی مردم بردیم.

وی افزود: با تحقیقات نتیجه‌گرا و رویکرد سازمان فناوری‌های حاصل از تحقیقات به مردم عزیز ارائه شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: یکی از موضوعات و نیازهای مردم مبحث درمان زخم و به‌ویژه در بیماران دیابتی بود، زیرا که گسترش آن زیاد است و تا قطع عضو نیز می‌رسد.

اسلامی تصریح کرد: کارآمدی پلاسمای سرد، دریای بیکرانی از تأثیرات را در حوزه‌های سلامت، کشاورزی، محیط زیست و غیره می‌تواند داشته باشد و در موارد گوناگون اصلاح و بهبود رویه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: پلاسمای سرد تاکنون در 5 محور به توسعه فناوری کمک کرده که یکی از آن‌ها در موضع درمانی ‌و بهبود زخم است و نخستین مرکز به‌صورت رسمی جهت استفاده از فناوری پلاسما راه‌اندازی شد.

وی تأکید کرد: آمادگی داریم که به‌سرعت در اقصی نقاط کشور و به‌ویژه مناطقی که بیشتر این وضعیت شایع است، این اولویت را انجام دهیم و در برنامه‌ها قرار دارد که این گسترش را انجام دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ابراز داشت: فعالیت آزمایشی در قم و البرز نیز انجام شده است و تاکنون نتایج قابل‌قبولی در کنترل زخم دریافت کردیم و پیشروی زخم کنترل شده است.

وی ادامه داد: نکته مهم برای ما این است که مردم بدانند فناوری هسته‌ای شکافنده الگوی فناوری است، اما دنیای پیشرفته سال‌ها دشمنی و مزاحمت ایجاد کرده است تا ما بدین فناوری دست پیدا نکنیم، اما با تلاش همکارانمان به‌صورت گسترده به این علم دسترسی پیدا کردیم و گزارش آن را به مردم خواهیم داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان خاطرنشان کرد: با اتفاقات فلسطین و غزه ماهیت دشمنان آشکار شد و مشخص شد که جرم و جنایت برای آن‌ها حد و مرزی ندارد و تصور آن‌ها از جلوگیری گسترش علم و فناوری تصوری شکست‌خورده و باطل است، زیرا که مردم حقیقت را می‌دانند.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.