صنعا تهدید کرد؛

پاسخ غافلگیرکننده به تجاوز احتمالی آمریکا خواهیم داد

شورای عالی سیاسی یمن امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به تشکیل ائتلاف دریایی علیه یمن اعلام کرد که گام آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف دریایی زیر پوشش حفاظت از تجارت در دریای سرخ، خصمانه است و ارتش یمن پاسخ غافلگیرکننده به تجاوز احتمالی آمریکا خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : در ادامه بیانیه شورای عالی سیاسی یمن آمده است: گام آمریکا در تاسیس نیروی چند ملیتی با پوشش حمایت از تجارت جهانی، گامی خصمانه و با هدف حمایت از اسرائیل و نظامی‌سازی دریای سرخ و خلیج عدن است.

شورای عالی سیاسی یمن افزود: مسئولیت همه اتفاقاتی که در پی گام‌های خصمانه ایالات متحده صورت می‌پذیرد به عهده واشنگتن است.

در این بیانیه تأکید شده که هرگونه تجاوز علیه یمن یا تلاش برای ممانعت از اقدام ما در راستای حمایت از مردم غزه با پاسخ غافلگیر کننده مواجه خواهد شد.

در پایان بیانیه آمده که دریا برای سایر کشتی ها به جز کشتی های صهیونیستی یا کشتی هایی عازم بنادر سرزمین های اشغالی امن است.

دیشب (سه شنبه شب) دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای درباره اعلام تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا گفت که هدف این ائتلاف تشویق رژیم صهیونیستی است تا به جنایات وحشیانه خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد.

در ادامه این بیانیه آمده که تشکیل این ائتلاف با حقوق بین‌الملل در تناقض است و در حمایت از کشتیرانی نیست بلکه در پی نظامی کردن دریای سرخ به سود (رژیم) اسرائیل است.

پیش‌تر سخنگوی جنبش انصار الله یمن با هشدار به ائتلاف دریایی غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی، مبنی بر هر گونه حماقت در زمینه حمله به یمن یا گسترده کردن تنش، گفته بود که ناوچه‌های غربی و پایگاه‌های نظامی در ساحل غربی دریای سرخ نتوانسته مانع عملیات ارتش و مقاومت یمن شود.

سخنگوی انصار الله یمن همچنین گفت: ائتلاف دریایی غربی در حمایت از ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین غیر قابل قبول و توجیه ناپذیر است و تشکیل این ائتلاف تأثیری در عملیات یمن نخواهد داشت.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.