جزئیاتی از آثار جدید سیمافیلم؛ آغاز پخش سریال «شهید سلیمانی» از هفته آینده

رئیس سیما فیلم با اشاره به سریال‌های در حال تولید تلویزیون گفت: اقتباس آزادی از زندگی شهید صدرزاده در حال تولید است. درباره دکتر بهاروند که فعال حوزه سلول‌های بنیادی هستند سریال ساخته می‌شود. از هفته بعد نیز سریال ترور درباره شهید حاج قاسم سلیمانی پخش خواهد شد. از نظر آماری ۱۸ سریال درحال ضبط و تولید است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس:  مهدی نقویان، رئیس مرکز سیمافیلم روز گذشته در نشست بررسی عملکرد سیما فیلم با اشاره به سریال‌های در دست ساخت تلویزیون گفت: در گذشته رسالت سیما فیلم تنها تولید آثار الف ویژه و خاص بود که هر کدام از این سریال‌ها هفت تا هشت سال انرژی سیما فیلم را می‌گرفت. با گذر زمان قرار بر این شد که ساخت برخی سریال‌ها هم به سیما فیلم سپرده شود. در یک دهه گذشته سیما فیلم در کنار کار‌های الف ویژه، سریال‌های غیر الف ویژه نیز می‌ساخت که در پاسخ به نیاز تلویزیون برای خالی نماندن آنتن بود. اما حالا برای اولین بار این تصمیم گرفته شده است که تمام آثار در سیما فیلم تجمیع و برای تولید تصمیم گیری شود. به طوری که حالا دیگر گروه فیلم و سریال در شبکه‌ها نداریم.

۱۸ سریال درحال ضبط و تولید است

وی ادامه داد: آنتن دیگر از نظر کمی و کیفی دیگر خالی نخواهد بود. اقتباس آزادی از زندگی شهید صدرزاده در حال تولید است. درباره دکتر بهاروند که فعال حوزه سلول‌های بنیادی هستند سریال ساخته می‌شود. از هفته بعد نیز سریال ترور درباره شهید حاج قاسم سلیمانی پخش خواهد شد. از نظر آماری ۱۸ سریال درحال ضبط و تولید است. یک سریال الف ویژه سریال «حضرت موسی» درحال تولید است. برای اولین بار در تلویزیون دو سریال الف ویژه درحال پیگیری است. سریال حضرت موسی و سریال سلمان فارسی هر دو درحال انجام مراحل تولید و پیش تولید هستند.

تلویزیون باید ۳۰ تا ۳۵ سریال در سال تولید کند

رئیس سازمان سیما فیلم در پایان در خصوص تفاوت کیفی و کمی تولیدات رسانه ملی و نمایش خانگی گفت: کمیت تولیدات پلتفرم‌ها به اندازه تولیدات رسانه ملی نیست. کل تولیدات پلتفرم‌ها کنار یکدیگر به اندازه تولیدات یکسال رسانه ملی نیست. تلویزیون باید ۳۰ تا ۳۵ سریال در سال تولید کند، اما پلتفرم‌ها یک سریال می‌سازند و هر هفته تنها یک قسمت آن را پخش می‌کنند که تا سه ماه انتشار آن طول می‌کشد. ما باید در تلویزیون سریال با کیفیت بسازیم. در یکسال گذشته که درسیما فیلم بودم تنها نگاه و هدف ما این بود که کمیت را به یک عدد نرمال برسانیم.

«ترور» از سریال‌های برجسته خواهد شد

چندی پیش پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی با حضور در پشت صحنه سریال ترور که روایتی از ماجرای ترور نافرجام حاج قاسم در کرمان است، گفته بود: سریال «ترور» کاری است که شاید زودتر از اینها باید انجام می‌شد و ما از دو سال پیش از آغاز ساخت منتظر این کار بودیم؛ منتهی حساسیت و دقتی که دوستان ما در موسسه شهید آوینی داشتند این بود که این کار را با فیلمنامه و درام بهتر راهی پیش تولید کنند و این مساله باعث شد کار کمی با تأخیر مواجه شود. اطمینان داریم این سریال از کارهای فاخر و برجسته خواهد شد، حتما جلب توجه مخاطبان را خواهد کرد و امیدواریم این مینی‌سریال تا سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی به پخش برسد.

پیش از این نیز مجتبی امینی، تهیه کننده سریال ترور در خصوص تولید این سریال اعلام کرده بود که «ما بیشتر سعی کردیم درباره حاج قاسم، ایدئولوژی و تفکر جهانی صحبت کنیم تا درگیر حاشیه و کاراکتر و شخصیت شویم. ما درباره حاج قاسم کار می‌سازیم، درباره ایدئولوژی جهانی و داخلی نسبت به حاج قاسم حرف می زنیم و سعی کردیم از حاشیه فاصله بگیریم.»

بازیگری نقش سردار سلیمانی را بازی نخواهد کرد

امینی با اشاره به موضوع قصه «ترور» که درباره ترور نافرجام حاج قاسم سلیمانی است، نیز یادآور شده بود که «در قصه «ترور» ما در یک ماموریتی هستیم و به شخصیت حاج قاسم نمی‌رسیم. بازیگری نقش سردار سلیمانی را بازی نخواهد کرد. ما در ده‌ها فیلمی که ساختیم، قهرمان‌های مختلفی خلق کردیم و مخاطب با آن‌ها همذات‌پنداری کرد، به آن‌ها علاقمند شده و آن‌ها را پذیرفت و پیگیرشان بود؛ اما در کارهایی از جنس «ترور» (با موضوع سردار سلیمانی)، مخاطب قهرمان را می‌شناسد، شما نمی‌توانید او را به مخاطب معرفی کنید چون او را می‌شناسد.»

تهیه‌کننده سریال ترور درباره زمان پخش سریال «ترور» که پیشتر اعلام شده بود همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به پخش می‌رسد، نیز توضیح داد که امیدواریم این اتفاق بیفتد و ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم.

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.