پزشک انگلیسی: شرایط غزه بدترین چیزی است که در عمرم دیده‌ام

جراح انگلیسی که اخیرا مجبور به تخلیه بیمارستان الاقصی و بازگشت به قاهره شده در مصاحبه با شبکه سی ان ان از شرایط وحشتناک پزشکی و درمانی در غزه گفت.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از  فارس؛ « قطع عضوهای متعدد و سوختگی‌های وحشتناکی ناشی از بمباران اسرائیل در غزه به ویژه در میان کودکان رخ داده است که پیش از این هرگز ندیده بودم». این اظهارات یک پزشک انگلیسی است که هدایت یک تیم درمانی را در مرکز نوار غزه برعهده داشت. 

دکتر "نیک مینارد" جراح عمومی که طی روزهای گذشته به همراه دیگر اعضای کادر درمان مجبور به تخلیه بیمارستان الاقصی شده است می‌گوید که «منصفانه است که بگویم تا حالا چیزی بدتر از این در عمر کاری خود ندیده و احتمالا در آینده نیز نخواهم دید..»

غزه در مجموع 36 بیمارستان دارد که به گفته سازمان جهانی بهداشت همه بیمارستانهای شمال نوار غزه غیر فعال و تنها یک بیمارستان به صورت نیمه فعال باقی مانده است. در مجموع 10 بیمارستان در حال حاضر در غزه فعال است که همگی آنها در مناطق جنوبی غزه قرار دارد. 

 

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی نیز اعلام کرد که به دلیل حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی، تنها پنج مرکز از ۲۲ مرکز بهداشتی و درمانی وابسته به این سازمان در مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه فعال هستند

دکتر مینارد در ادامه با اشاره به وضعیت وخیم انسانی و کمبود امکانات پزشکی در غزه می‌گوید که حتی مُسکّن کاهش درد بیماران وجود ندارد. 

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.