ابوشریف در پاسخ به تسنیم: رژیم صهیونیستی در حالت ضعف است/ هیچ راهی جز ادامه مقاومت تا پیروزی نهایی نداریم

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران تاکید کرد رژیم صهیونیستی در موضع ضعف و ناتوانی قرار گرفته و وجهه این رژیم در جهان به سبب جنگ علیه غزه از بین رفته است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم |: ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی ایران در تهران خاطر نشان کرد رژیم صهیونیستی با وجود گذشت نود و پنج روز از جنگ علیه نوار غزه به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود دست نیافته است.

14 کشته و زخمی رسوایی جدید برای ارتش صهیونیستی در غزه

خبرنگار تسنیم از ابوشریف سئوال کرد: به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی با طولانی کردن جنگ در حال دستاوردسازی ساختگی برای خود است، این رژیم با اقداماتی مانند ترور شهید سید رضی موسوی در سوریه، شهید صالح العاروری از رهبران حماس در لبنان و شهید سالم الطویل از فرماندهان حزب الله در لبنان به نوعی تلاش می‌کند از آنها به عنوان پیروزی نزد افکارعمومی خود ارائه کند، از سوی دیگر این رژیم با تخریب گسترده منازل و دیگر زیرساختهای نوار غزه تلاش می‌کند با تشدید تجاوزات،محاصره و مشکلات مردم و گسترش شیوع بیماری‌های عفونی و خطرناک، مقاومت را با مشکلات داخلی و مطالبات مردمی روبرو کند و از این طریق، مقاومت را تحت فشار قرار دهد، مقاومت چگونه این توطئه را خنثی می‌کند؟

ابوشریف در پاسخ گفت: اولا طولانی شدن جنگ هرگز به نفع رژیم صهیونیستی نیست، جنگ سبب تخریب وجهه این رژیم در جهان شده است،  امروز رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی در موضع ضعف و  انفعال قرار دارد.

در گذشته رژیم صهیونیستی طی 6 روز ، چند کشور عربی را شکست داد و چند برابر فلسطین را توانست اشغال کند، اما طی نود و پنج روز گذشته نتوانسته است بر نوار غزه مسلط شود، آن هم غزه ای که در سال 1967 میلادی به راحتی بر آن سیطره یافته بود.

اکنون رژیم صهیونیستی در حالت ضعف و ناتوانی قرار دارد و اکنون به خاطر همین مسئله، برای  غرب به سر بار تبدیل شده است. نود و پنج روز است که جنگ  ادامه دارد و نتوانسته است هیچ کاری انجام دهد، حساب کنید اگر بخواهد با حزب الله و ایران بجنگد، چه بلایی بر سر این رژیم خواهد آمد.

ابوشریف  افزود این رژیم در زمینه مالی، اخلاقی و اقتصادی و نظامی به مشکل و سر باری برای آمریکا و غرب تبدیل شده است، ارزشهای انسانی را زیر پا گذاشته است، وجهه  اش را به طور کامل از دست داده است، به همین دلیل، آنچه می تواند به ما در این جنگ کمک کند، پایداری و  استقامت ما است.

وی تصریح کرد اگر تا کنون توانسته ایم دستاوردی داشته باشیم، به خاطر این صبر و استقامت و پایداری ما بود به خاطر رنجهایی بود که مردم غزه متحمل شدند، همینها باعث شد در سطح جهانی دستاوردهای زیادی را به دست آوریم، سبب به راه افتادن خیزش جهانی به دست مردم فلسطین شد و توانست بار دیگر مسئله فلسطین را در جهان احیا کند و آن را در صدر مسائل جهان قرار دهد،  الان خیلی از مردم جهان شب با یاد مسئله فلسطین می‌خوابند و صبح بیدار می‌شوند.

نماینده جهاد  اسلامی در تهران خاطر نشان کرد در گذشته تلاش می‌کردند تا مسئله فلسطین و غزه را نابود کنند و در پیچ و خم‌های سیاسی آن را حذف کنند و به فراموشی سپرده شود، اما الان همین مقاومت غزه و مردم آن کاری کرده است که تمام سیاستمداران جهان فهمیدند که دیگر کسی نمی تواند مسئله فلسطین را دور بزند و آن را حذف کنند.

وی تاکید کرد ما راهی دیگر جز ایستادگی و مقاومت نداریم، تنها راهی که در برابرمان مانده، فقط مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی تا پیروزی نهایی است.

ابوشریف همچنین در پاسخ به خبرنگار دیگری در جریان نشست بررسی آخرین تحولات نوار  غزه به میزبانی خبرگزاری قدس خاطر نشان کرد: اسرائیل با بحرانی واقعی روبرو شده است، چرا که به هیچ یک از اهداف خود نه از طریق ارتش و قدرت نظامی دست نیافته  است، در سطح داخل هم با مشکلات و بحران واقعی روبرو شده است.

وی افزود مشکل رژیم صهیونیستی در داخل وجود یک دولت راستگرای افراطی است که درکی از مسائل داخلی صهیونیست‌ها ندارد.نتانیاهو فقط به فکر مسائل شخصی و بقای خود است و همین مسائل سبب تشدید و ادامه بحران این رژیم شده است. مشکل دیگر در آمریکاست که تحت سیطره و نفوذ شدید لابی صهیونیستی قرار دارد، در واقع هیچ سیاستمداری در آمریکا قادر نیست خارج از اراده و سیطره لابی صهیونیستی عمل کند و در حال حاضر برخی سیاستمداران به دولت آمریکا فشار می‌آورند تا همچنان به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنگ فرصت داده و به حمایتها از این رژیم ادامه دهد.

ابوشریف تاکید کرد اگر حمایتهای آمریکا متوقف شود، رژیم صهیونیستی حتی قادر نیست یک روز هم مقاومت کند.

از سوی دیگر آمریکا، پرونده هایی در منطقه دارد و تلاش می کند به گونه ای منطقه را برای مهار ایران و روسیه مهندسی کند تا بعدا بتواند مشکلاتش را با چین حل کند، در حالی که باید بداند بدون حل عادلانه مسئله فلسطین، هیچ مشکلی حل نخواهد شد، اما همانطور که گفتم آمریکا با مشکل بزرگی روبرو است و آن وجود لابی صهیونیستی است که بر آمریکا حکومت می کند.

وی با اشاره به سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به منطقه آن را در راستای ادامه حمایتها از رژیم صهیونیستی دانست و گفت مشکل ما، مشکل اشغال سرزمینمان است و این روند و معادله می تواند ادامه یابد، و مردم فلسطین آن را نمی پذیرند.

ابوشریف افزود مسئله تاسف بار، موضع برخی کشورهای عربی است که ضعیف و انفعالی عمل می کنند و برخی دیگر که علیه مسئله فلسطین توطئه کردند، در هر حال سفر بلینکن، چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای تشدید تجاوزات است.

وی تصریح کرد رژیم صهیونیستی در ورطه و تنگنای واقعی قرار دارد و هیچ یک از اهدافش محقق نشده است، همانطور که گفتم در داخل این رژیم گرفتار مخالفت قوی مخالفان شده، همچنین خسارتهای اقتصادی زیادی به این رژیم وارد شده و جنگ تا کنون 60 میلیارد دلار روی دست  این رژیم گذاشته است و سبب شده تا اقتصاد و گردشگری این رژیم فلج شود.

ابوشریف ادامه داد رژیم صهیونیستی قدرت مقابله با حزب الله را ندارد و  نمی تواند جنگ را چه به سمت حزب الله یا یمن و حتی عراق گسترش دهد، شدت عملیات مقاومت عراق ادامه خواهد یافت و  تا وقتی که مسئله فلسطین به صورت عادلانه حل نشود، این وضعیت ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه گفت ما به قدرت ایمان و  اراده تکیه داریم، هر چند امکانات ما بسیار ضعیف و محدود است، اما  ایمان و اراده و حق خود که از آن دفاع می کنیم، به ما انگیزه می دهد همچنان به مقاومت  ادامه دهیم و البته در این راه تنها نیستیم و ملت های آزاده جهان در کنار ما هستند.

ابوشریف در پاسخ به سئوالی دیگر به انتقاد از مواضع خفت بار و خائنانه برخی حکام عرب در خصوص مسئله فلسطین و غزه پرداخت و گفت متاسفانه برخی کشورهای عربی می توانستند مواضع قاطعی اتخاذ کنند که این کار را نکردند،عربستان سعودی و مصر قادر به چنین کاری بودند اما متاسفانه هیچ نقشی به جز میانجیگری میان رژیم صهیونیستی و مقاومت آن هم با جانبداری کامل از آمریکا ایفا نکردند.

وی افزود متاسفانه شاهد سیطره صهیونیستها بر روند سیاسی و اطلاع رسانی و حتی محافل دانشگاهی در جهان هستیم، آنها حتی در دادگاه بین المللی جنایی اعمال نفوذ می کنند و صهیونیستها تا حدی نفوذ دارند که حتی قضات این دادگاه را آشکارا تهدید به مرگ می کنند.

ابوشریف گفت تنها چیزی که می تواند ما را در ادامه این راه ثابت قدم بدارد، ایمان و اراده، وجدان بشری آزاد و  ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین است. آنچه ما را سر پا نگه داشته، روحیه و معنویت و اراده بالا و اصرار بر ادامه دفاع از حقوق مشروع و بر حق ملتمان است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری اظهار داشت رژیم صهیونیستی اگر می توانست تمام ارتش خود را وارد نوار غزه می کرد، اما قادر به انجام آن نیست، چون هم از داخل و هم از خارج ضربه می خورد و اگر حمایتهای گسترده غربی ها به ویژه آمریکا نبود، این رژیم به خاطر ضربات اقتصادی محکمی که دریافت کرده، سقوط کرده بود. تمام بخشهای اقتصادی این رژیم فلج شده است.

وی افزود خارج کردن نیروهای ذخیره از نوار غزه بیانگر تاکتیک نیست بلکه بیانگر ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی است و این رژیم هیچ دستاوردی از  عملیات زمینی خود به دست نیاورده است و با این وضعی که پیش می رود، این رژیم روز به روز ضعیف تر خواهد شد و اگر کابینه فعلی در انتخابات شرکت کند، قطعا شکست خواهد خورد.

ابوشریف گفت طولانی شدن جنگ فقط به نفع نتانیاهو است، زیرا اگر جنگ تمام شود، دادگاه و کمیته های حقیقت یاب در انتظار نتانیاهو خواهد بود.

وی درباره اوضاع شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان اظهار داشت گسترش جنگ و درگیری با حزب الله به نفع رژیم صهیونیستی نیست، شما دیدید که حزب الله به یک پایگاه مهم و بزرگ این رژیم به نام میرون حمله کرد،  اما این رژیم به یک پاسخ مختصر اکتفا کرد و این نشان می دهد که  اسرائیل به  دنبال باز کردن جبهه جدید در شمال با لبنان نیست، زیرا در این صورت، این رژیم به ناکجا آباد خواهد رفت.

ابوشریف به نقش مهم کرانه باختری و مبارزات مردم این منطقه در حمایت از مردم و مقاومت غزه اشاره کرد و گفت در کرانه باختری اوضاع حساس است و نقش بزرگی در زمینه مقابله با رژیم صهیونیستی ایفا می کند به طوری که این رژیم مجبور شده 60 هزار نیروی نظامی خود را در کرانه باختری مستقر کند. تمام این مولفه ها در کنار فشارهای بین المللی برای جلوگیری از گسترش جنگ و فشارهای داخلی سبب می شود تا این رژیم به دنبال گسترش جنگ نباشد.

وی به سردرگمی سران رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت نتانیاهو هیچ راه حلی برای مشکلاتش ندارد، رژیم صهیونیستی همچنان اصرار دارد تا حق ملت فلسطین را به رسمیت نشناسد و به همین سبب معتقدم جنگ همچنان ادامه خواهد یافت، البته با این تفاوت که عملیاتهای نظامی رژیم کاهش خواهد یافت.

ابوشریف درباره اقدامات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی علیه رهبران و فرماندهان محور مقاومت تصریح کرد که ترورها هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی به همراه نخواهد داشت، ما در محور مقاومت منفعل نیستیم، رژیم صهیونیستی نتوانسته است هیچ یک از اهدافش را محقق کند، این رژیم طی سالهای گذشته ابوشنب، الرنتیسی، شیخ احمد یاسین و مبارزان دیگری را ترور کرد، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و روند مقاومت نه تنها کند نشد، بلکه با قدرت بیشتری ادامه یافت.

نماینده جهاد اسلامی تاکید کرد حزب الله هرگز اجازه نمی دهد که رژیم صهیونیستی قواعد بازی ودرگیری را تغییر دهد، رژیم صهیونیستی ضاحیه بیروت را هدف قرار داد، و حزب الله پاسخ اولیه را با هدف قرار دادن پایگاه بزرگ میرون رژیم داد.

وی تصریح کرد: ما در محور مقاومت، کارهایمان انتقامی آنی نیست، بلکه یک استراتژی مشخص و حساب شده یعنی تقویت روزافزون مقاومت را دنبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.