رسانه‌های صهیونیستی: نصرالله استاد مدیریت جنگ است/ منطقه شمالی به میدان جنگ تبدیل شده است

رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله استاد مدیریت جنگ بوده و دستاوردهای زیادی در این زمینه کسب کرده تاکید کردند، قدرت تهاجمی حزب‌الله همچنان بیشتر می‌شود و این حزب کل منطقه شمالی و نیز مرکز اسرائیل (فلسطین اشغالی) را در تیررس خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از   تسنیم، درحالی که بسیاری از محافل صهیونیستی بعد از سخنرانی‌های اخیر سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله معتقدند که او بار دیگر قواعد جنگ را تعیین و معادلات خود را به ارتش اسرائیل تحمیل کرد، رسانه‌های عبری روز گذشته اعتراف کردند این دبیر کل حزب‌الله است که جنگ اداره می‌کند و در این زمینه استاد است.

نصرالله استاد مدیریت جنگ است

«گرشون کوهن» افسر ذخیره در ارتش صهیونیستی اعلام کرد، (سید) حسن نصرالله همیشه استاد مدیریت جنگ بوده و هست. او عمدتا متمرکز بر تضعیف روحیه اسرائیلی‌هاست.

این افسر صهیونیست در مقاله‌ای که در روزنامه اسرائیل هیوم منتشر شد، به پرونده ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی که طی آن مقاومت لبنان توانست معادلات خود را به صهیونیست‌ها تحمیل کند اشاره و اعلام کرد که نصرالله در سپتامبر 2022 در توافق ترسیم مرزهای دریایی موفق شد این دستاورد را کسب کند و در حال حاضر نیز با عملیات بزرگ در پایگاه «مرون» به این دستاورد رسید.

وی افزود، اسرائیل بار دیگر در دام نصرالله گرفتار شده و حزب‌الله با تخلیه کردن شهرک‌های شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) از ساکنان آن یک دستاورد راهبردی بی‌سابقه برای خود رقم زده و این منطقه را تبدیل به میدان جنگ کرده است. وضعیتی که از آغاز جنگ اکتبر (طوفان الاقصی) در مرز لبنان ایجاد شده ، اسرائیل را در دوراهی سختی قرار داده است؛ زیرا بازگشت اسرائیلی‌ها به شهرک‌ها حتی بعد از توافق سیاسی یا عملیات نظامی هم کار آسانی نیست.

حزب‌الله کل منطقه شمالی را در تیررس خود دارد

در ادامه این گزارش آمده است، همچنین نمی‌توان امنیت منطقه شمالی را به شکل مطلق تضمین کرد؛ به ویژه در شرایطی که قدرت تهاجمی حزب‌الله همچنان بیشتر می‌شود و این حزب کل منطقه شمالی و نیز مرکز اسرائیل (فلسطین اشغالی) را در تیررس خود دارد. علاوه بر آن حزب‌الله همچنان به عنوان یک قدرت نظامی بزرگ در منطقه باقی خواهد ماند و تلاش‌های خود را برای افزایش قدرت خود به عنوان یک تهدید راهبردی علیه اسرائیل ادامه خواهد داد.

نصرالله بسیار باهوش و خطرناک است

از طرف دیگر رسانه‌های عبری به نقل از یکی از مسئولان شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی گزارش دادند که وضعیت در این منطقه واقعا دشوار بوده و نصرالله فردی بسیار باهوش و خطرناک است.

«موشیه دیود ویتز» رئیس موسسه موسوم به شورای منطقه‌ای الجلیل غربی در این زمینه در گفت‌وگو با شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اگر کابینه اسرائیل نتواند حزب‌الله را از لیتانی دور کند، ما شمال را از دست خواهیم داد.

رسانه‌های عبری همچنین درباره افزایش سرعت حملات موشکی حزب‌الله به مواضع صهیونیستی در دوره اخیر هشدار دادند.

هراس صهیونیست‌ها از سلاح‌های دقیق حزب‌الله

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این زمینه در مقاله‌ای تحت عنوان «موشک‌های ضد تانک حزب‌الله: تک تیرانداز و تخریب سیستماتیک در شمال» نوشت، استفاده حزب‌الله از این سلاح‌های دقیق به ویژه ضد شهرک‌ها نه تنها در اسرائیل (فلسطین اشغالی) بلکه شاید در کل دنیا هم سابقه نداشته است. فهرست شهرک‌هایی که حزب‌الله در حمله به آنها از موشک‌های ضد تانک استفاده کرده، بسیار طولانی است و حملات حزب‌الله با این موشک‌ها در سراسر مرز با لبنان امتداد داشته؛ به طوری که منطقه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) تبدیل به میدان تیراندازی شده است.

«دوتان روخمان» افسر امنیتی در نهاد موسوم به شورای منطقه‌ای الجلیل اعلی نیز که شهرک‌های آن مورد حمله مستقیم حزب‌الله قرار گرفته است در این زمینه گفت، حزب‌الله یکی از سازمان‌های پیشرفته در جهان در سطح استفاده از موشک‌های ضد تانک است. تغییر اساسی بزرگی که اکنون در حال رخ دادن است این است که حزب‌الله این موشک‌ها را به سلاح تک تیرانداز تبدیل کرده است.

وی افزود، حزب‌الله از این قابلیت‌های خود نه تنها برای آسیب زدن به زیرساخت‌ها بلکه برای وارد کردن تلفات جانی به نیروهای اسرائیلی نیز استفاده و آنها را به سمت نیروهای ارتش که مسئول محافظت از شهرک‌های مرزی هستند شلیک کردند.

بیشتر بخوانید

روزنامه عبری: ارتش اسرائیل با دشمن نامرئی در جبهه شمالی در حال جنگ است

رسانه عبری: سگ و گرگ به‌جای انسان در شهرک‌های شمال پرسه می‌زند

دستاوردهای میدانی حزب‌الله در نبرد 3 ماهه با دشمن صهیونیستی به روایت سید حسن نصرالله

«یهوشه کالسکی» کارشناس برجسته در موسسه مطالعات راهبردی نیز به نوبه خود اعلام کرد، استفاده حزب‌الله از سلاح‌های دقیق در حال حاضر بی‌سابقه است؛ زیرا به شکل روزانه از این سلاح‌ها استفاده می‌کند و هیچ چیز در برابر آنها نمی‌تواند از مواضع اسرائیل حمایت کند. این درحالی است که ارتش اسرائیل ابزارهای لازم برای رهگیری این موشک‌ها را ندارد و حزب‌الله با این سلاح‌ها، نیروها و خودروهای ارتش اسرائیل و ساختمان‌ها را در منطقه شمالی هدف قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد، حزب‌الله به روش‌های نوآورانه کار می‌کند و حمله دقیق روز شنبه به پایگاه مرون گواه آن است. هدف‌گیری‌های دقیق حزب‌الله به آن اجازه می‌دهد تا بتواند جنگ را به همین شکلی که هست مدیریت کند.

روزنامه عبری هاآرتص همچنین در گزارش دیگری به هراس شهرک‌نشینان صهیونیست از حملات موشکی حزب‌الله اشاره و اعلام کرد، برد شلیک موشک‌های ضد تانک از لبنان به اهدافی در عمق الجلیل به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. در اینجا عنصر ترس نقش اصلی را ایفا می‌کند و حمله به پایگاه کنترل هوایی «مرون» نشان داد که حزب‌الله دارای موشک‌های ضد تانک با برد حدود 10 کیلومتر است که موجب می‌شود تعداد بیشتری از شهرک‌های اسرائیلی زیر آتش حزب‌الله قرار بگیرد.

رئیس نهاد موسوم به شورای منطقه‌ای الجلیل نیز در همین زمینه اعلام کرد، شهرک‌نشینان در این منطقه تقریبا از 100 روز قبل مهاجرت کرده‌اند و بسیاری از آنها اکنون مجبورند با هزینه‌های خودشان زندگی کنند و هیچ اعتمادی به آینده خود ندارند.

مسئول شهرک کریات شمونه که بزرگترین شهرک در شمال فلسطین اشغالی است نیز به نوبه خود اعلام کرد که جمعیتی بالغ بر 22 هزار شهرک‌نشین به دستور ارتش اسرائیل از این منطقه بیرون رفته‌اند.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.