هشدار مجدد صنعا به آمریکا درباره هرگونه تجاوز به نیروهای یمنی

یکی از اعضای ارشد شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر اینکه قطعنامه شورای امنیت مبنی بر محکوم کردن حملات یمن به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ یک بازی سیاسی است، مجددا به آمریکا درباره هرگونه تجاوز به نیروهای یمنی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از  تسنیم، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت علیه یمن اعلام کرد، عملیات‌های یمن در دریای سرخ در چارچوب دفاع مشروع بوده و این قطعنامه شورای امنیت، بازی سیاسی است.

الحوثی در ادامه تاکید کرد، آمریکا طرفی است که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند. رژیم اشغالگر صهیونیستی باید هرچه سریعتر همه حملات خود در نوار غزه را که مانع جریان یافتن زندگی در این منطقه شده و نیز نقض حقوق و آزادی‌ها و صلح و امنیت منطقه‌ای را متوقف کند.

این مسئول دولت صنعا در ادامه گفت، شورای امنیت باید فورا 2 میلیون و 300 هزار انسان در غزه را از محاصره اسرائیلی-آمریکایی که تبدیل به سلاحی مرگبار شده و غزه را تبدیل به بزرگترین زندان دنیا کرده است، نجات دهد.

وی افزود، مجددا هشدار می‌دهیم که به هرگونه تجاوز آمریکا علیه نیروهای مسلح یمن پاسخ خواهیم داد. آنچه نیروهای مسلح یمن انجام می‌دهند در چارچوب دفاع مشروع است و به هر اقدام متجاوزانه‌ای پاسخ خواهند داد.

محمدعلی الحوثی تصریح کرد، همچنین کشورهای بزرگ مسئولیت جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی را بر عهده دارند و این رژیم با حمایت آمریکا و انگلیس مرتکب شنیع‌ترین جنایات می‌شود و همه این کشورها در کنار اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند.

این سخنان محمد علی الحوثی بعد از آن بیان شد که شورای امنیت سازمان ملل بدون در نظر گرفتن کشتار و جنایات صهیونیست‌ها در غزه، قطعنامه پیشنهادی آمریکا را در محکومیت آنچه حملات یمنی‌ها ‌به کشتی‌ها در دریای سرخ خواند، تصویب کرد.

این قطعنامه با 11 رای موافق 15 عضو شورای امنیت به تصویب رسید. روسیه و چین به آن رای ممتنع دادند. نماینده روسیه قطعنامه شورای امنیت را سیاسی خواند و گفت: کشتار غزه باید متوقف شود زیرا این عامل اصلی وضعیت کنونی در دریای سرخ است.

در همین ارتباط، نماینده چین در شورای امنیت گفت: متاسفیم که قطعنامه شورای امنیت در مورد یمنی‌ها شامل آتش بس در غزه نمی‌شود.

وی افزود: آنچه دریای سرخ شاهد آن است بازتاب خارجی درگیری در غزه است و ما خواهان توقف اقدامات خصمانه در غزه شدیم.

انصارالله یمن در واکنش به تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت علیه یمن اعلام کرد: قطعنامه شورای امنیت در خصوص امنیت کشتیرانی در دریای سرخ یک بازی سیاسی است و این آمریکا است که قانون را نقض می‌کند.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.