وحیدی: انتخابات عادلانه و بدون تبعیض ویژگی شاخص نظام است

وزیر کشور انتخابات عادلانه و بدون تبعیض را ویژگی شاخص نظام دانست و افزود: هر کسی رای خورش را دارد و این از افتخارات انتخابات جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :

همایش نمایندگان فرماندار در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری امروز در مجتمع آیه ها با حضور وزیر محترم کشور برگزار شد‌. 

احمد وحیدی اظهار کرد: انتخابات رزمایش سیاسی و اوج قوت و اقتدار کشور است و نظام وظیفه دارد، تمام بسترها برای انتخاباتی عادلانه و بدون تبعیض را فراهم کند‌.

‌وی انتخابات عادلانه و بدون تبعیض را ویژگی شاخص نظام دانست و افزود: هر کسی رای خورش را دارد و این از افتخارات انتخابات جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کشور اظهار کرد: امکانات دولتی عادلانه در اختیار داوطلبان قرار دارد و این  ظرفیت فراهم شده تا شایستگان در این فضا خود را معرفی و مردم شناسایی حداکثری داشته و دقیق تر انتخاب کنند‌‌.

وی با اشاره به اینکه شفافیت مالی بسیار امر ارزشمندی است، گفت: بر همین اساس در این دوره سقف و حساب مالی مشخص‌ شده است‌. این مهم به اینکه تبلیغات انتخابات بر محور پول استوار باشد را کم می کند.

وحیدی بهره گیری نمایندگان از ظرفیت تبلیغاتی کانال تلویزیونی را فرصت بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:  فرصت ۷ روزه نمایندگان در تلویزیون ظرفیت بسیار خوبی است و این امر به کاهش هزینه های سر سام آور که در حقیقت قانون، اجازه آن را نمی دهد و همچنین انتخاباتی سالم کمک می کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه همواره در انتخابات سطح بالای مشارکت را داشتیم، افزود: زمینه سازی برای مشارکت هر چه بیشتر بسیار حائز اهمیت است. در دوره قبل زیر ۵۰ درصد بود. انتظارات نظام بیشتر است و باید سطح مشارکت حداکثری داشته باشیم و این نشان دهنده اعتقاد نظام به رای مردم است. 

وی افزود: دشمن نمی‌خواهد مردم رکن قدرت خود را به رخ جهانیان بکشانند؛ این ناامیدی را در میان مردم ایجاد می کند، اما مردم  با مشارکت در صحنه انتخابات اقتدار خود را تثبیت و در جهان پرتو افکن می کنند. 

وحیدی با اشاره به اینکه نظامی که اساس خود را مردم سالاری می داند نشان دهنده حقانیت نظام است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی هیچ زمان از مشارکت نهراسیده و همیشه طالب مشارکت مردم بوده است؛ چرا که  نظام مردمی است و مردم صاحبان کشور هستند‌.

وی انتخابات را امتیاز و فرصت بزرگی دانست و عنوان کرد: حضور در انتخابات نشان دهنده اعتقاد به مقدسات، محبت مردم به رهبر و اعتماد به خدمت کاران است و این سه مزیت ما را به انتخاباتی پرشور هدایت می کند‌.

وحیدی با طرح این پرسش که آیا مهم است چه کسی انتخاب شود؟ افزود: افراد تایید شده شورای نگهبان مورد تایید دولت هستند‌. اینکه چه فردی انتخاب شود در درجه دوم اهمیت دارد و مهم تحقق مشارکت در سایه امنیت و سلامت است. 

وی ابراز کرد: راجع به اراده کشور نظریات، متفاوت است. رقابت بین طرح و ایده هاست و تجسم عینی در بین افراد است. اما باید افرادی برگزیده شوند که صاحب فکر باشند. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه خبرگان رهبری، نماینده عالی پیوند جمهوریت و اسلامیت هستند، افزود: عالی ترین سطح کشور که متجسم در رهبر نظام است توسط مجلس خبرنگان انتخاب می شوند و مجلس خبرگان توسط مردم انتخاب می شود و این نشان مردم سالاری است.  

وی به سلامت انتخابات تاکید کرد و گفت: نمایندگان فرمانداری به هیچ وجه نباید از فردی و جریانی جانب داری کنند‌ و باید نظارت داشته باشند کسی در حوزه انتخابیه حمایت نکند. گزارشات پیگیری می شود و دولت نیز  هیچ نظری راجع به فرد خاصی ندارد‌.

وزیر کشور در پایان مراسم درباره حادثه صبح امروز سراوان گفت: در حادثه انفجار صبح امروز که در روستایی در فاصله 3 تا 4 کیلومتری مرز ایران و پاکستان رخ داد 4 کودک، 3 زن و 2 مرد که همگی اتباع خارجی بودند جان خود را از دست داده‌اند.

پایان پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.