بایدن به سرنوشت ترامپ دچار می‌شود؟ + اینفوگرافی

سه رئیس جمهور آمریکا در تاریخ پس از انقلاب تک دوره‌ای بودند. «جیمی کارتر»، «بوش پدر» و «دونالد ترامپ».

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  کمتر از ۴۰ درصد آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را تأیید کرده‌اند. محبوبیت «جو بایدن» در سال سوم ریاست جمهوری پایین‌ترین میزان در تاریخ معاصر برای یک رئیس جمهور در دوره اول پس از «جیمی کارتر» است.شبهات پیرامون سلامت عقلی بایدن نیز در این موضوع مزیت بر علت شده است. وزارت دادگستری آمریکا گزارش داد که جو بایدن ۸۱ ساله «مردی مسن با حافظه‌ای ضعیف» است که سال‌های معاونت ریاست جمهوری اوباما و حتی مرگ پسرش بو (Beau) را نیز به خاطر نمی‌آورد!کار به نقطه‌ای رسید که بایدن پنجشنبه هفته گذشته ضمن انتقاد شدید از گزارش وزارت دادگستری، به شهروندان حاضر در سخنرانی گفت: «من می‌دانم دارم چه کار می‌کنم» و ادامه داد: «حافظه‌ام خوب است».اما در همین سخنرانی اتفاقی رخ داد که به نوعی گزارش وزارت دادگستری آمریکا را تایید کرد. بایدن در اشتباهی عجیب، «السیسی» رئیس جمهور مصر را رئیس جمهور مکزیک خطاب کرد و گفت که او نمی‌خواست مرز رفح با غزه را باز کند!

گاف بایدن به اندازه‌ای عجیب بود که CNN (نزدیک به حزب دموکرات) نیز به شکل تمسخر آمیز به آن پرداخت. کارشناس این شبکه گفت: مکزیک؟ مکزیک آخه؟ این رو از کجا آورد؟ این تنها چیزی که از کنفرانس خبری در ذهن‌ها خواهد ماند.

مؤسسه گالوپ (Gallup) یکی از مشهورترین موسسات نظرسنجی جهان، میزان محبوبیت روسای جمهوری آمریکا در سال سوم ریاست جمهوری‌شان را منتشر و ویژوال کپیتالیست (VisualCapitalist) آن را به صورت اینفوگرافی درآورده است. درصد مقبولیت برای روسای جمهور آمریکا (بعد از جنگ جهانی دوم) به شرح ذیل است:آیزنهاور (۱۹۵۵-۱۹۵۶): ۷۲.۱ درصد.کندی (۱۹۶۳): ۶۱.۸ درصد.نیکسون (۱۹۷۱-۱۹۷۲): ۴۹.۶ درصد.کارتر (۱۹۷۸-۱۹۸۰): ۳۷.۴ درصد.ریگان (۱۹۸۳-۱۹۸۴): ۴۴.۹ درصد.بوش پدر (۱۹۹۱-۱۹۹۲): ۶۹.۵ درصد.کلینتون (۱۹۹۵-۱۹۹۶): ۴۷.۵ درصد.بوش پسر (۲۰۰۳-۲۰۰۴): ۵۹.۶ درصد.اوباما (۲۰۱۱-۲۰۱۲): ۴۴.۵ درصد.ترامپ (۲۰۱۹-۲۰۲۰): ۴۲ درصد.میزان مقبولیت «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا در سومین سال ریاست جمهوری آن ۳۹.۸ است. این عدد بعد از کارتر پایین میزان در میان روسای جمهور مذکور است. کارتر نیز در میان روسای جمهور تک دوره‌ای آمریکاست و اما این لزوماً به معنای عدم رای آوری نیست. درصد مقبولیت بوش پدر ۶۹ درصد بود ولی در دور دوم انتخاب نشد.اما به نظر می‌رسد حزب دموکرات تهدید را حس کرده است. از همین روی است که «کاملاً هریس» معاون بایدن اخیراً در گفت‌وگویی، برای جانشینی بایدن جهت اداره دولت اعلام آمادگی کرد. #ریاست_جمهوری_آمریکا #جو_بایدن #دونالد_ترامپ

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.