معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک:

آمریکا در خصوص سرنوشت پالمیرا هیچ تمایلی به همکاری با روسیه نشان نمی‌دهد

معاون وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی با انتقاد از بی‌تفاوتی آمریکا در قبال سرنوشت پالمیرای سوریه اعلام کرد که واشنگتن در خصوص مین‌روبی پالمیرا هیچ تمایلی به همکاری با روسیه نشان نمی‌دهد...

هادی نیوز: «سرگی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در گفت‌وگو با پایگاه خبری اسپوتینک اعلام کرد: «آمریکا در خصوص مسئله پالمیرا که اخیرا از دست تروریست‌ها آزاد شده، هیچگونه تمایلی به همکاری با روسیه نشان نمی‌دهد.»

وی در خصوص حل بحران سوریه گفت: «آمریکا در خصوص پالمیرا کوچکترین تمایلی برای همکاری با روسیه از خود نشان نمی‌دهد و متأسفانه باید بگویم که ما هیچگونه تمایل خاص یا رویکرد منسجمی از جانب طرف آمریکایی برای مشارکت در مین‌روبی پالمیرا که واحدی ویژه از وزارت دفاع روسیه هم‌اکنون مسئولیت آن را بر عهده گرفته، مشاهده نکرده‌ایم.»

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: «روسیه در خصوص مبارزه ضدتروریستی در سوریه روی همکاری فنی بیشتر آمریکا حساب کرده است. ما خواستار آن هستیم که همکاری‌ ملموس‌‌تری با آمریکا داشته باشیم و این همکاری بر اقدامات عملی در زمینه نابودی ساختارهای تروریست‌های حاضر در سوریه تمرکز یابد.»

این دیپلمات روس همچنین با اشاره به پیشرفت اخیر همکاری‌های مسکو و واشنگتن در خصوص بحران سوریه اعلام کرد که افزایش این همکاری‌ها به توقف خصومت‌ها در این کشور کمک خواهد کرد.

 


 

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه در 27 مارس گذشته در پایان تهاجمی 20 روزه تحت حمایت و پشتیبانی نیروی هوایی روسیه موفق به عقب‌راندن و دفع تروریست‌ها از پالمیرا واقع در ایالت حمص شد.

با آزاد سازی شهر پالمیرا از اشغال نیروهای تکفیری داعش، نیروهای ویژه سوریه کار مین‌روبی این شهر را آغاز کردند.

بزرگترین هواپیمای ترابری جهان حامل پرسنل و کارشناسان گروهان مهندسی رزمی و دستگاه‌ها و روبات‌های ویژه مین‌یابی و خنثی کردن بمب سه‌شنبه از فرودگاه چکالوفسکی در حومه مسکو به مقصد دمشق پرواز کرد.

اعضای این گروهان با کمک سگ‌های تربیت شده پیش از اعزام به سوریه، اقدامات ویژه بمب‌یابی و مین‌روبی را تمرین کردند.

این افراد همراه پرسنل واحد تجسس ارتش روسیه نقشه‌ای از مناطق مین گذاری شده را ترسیم می‌کنند و سپس عملیات خنثی کردن مین‌ها و بمب‌های کار گذاشته شده در آن را انجام می‌دهند.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.