رسالت رسانه‌ها تبیین خطرات عدم حضور مردم در انتخابات است

انتظار می‌رود رسانه‌هایی که با رسالت خود سهم مهمی در ایجاد آگاهی جامعه دارند بلندگوی جناح‌های مختلف نباشند، بلکه بلندگوی خواسته‌ها و مطالبات مردم از مسوولین و نمایندگان مجلس باشند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت :  حسین کنعانی مقدم

یکی از موضوعات مهمی که امروز دشمن مایل است شاهد آن باشد عدم حضور پرشور مردم در انتخابات است اعم از انتخابات ریاست جمهوری تا مجلس شورای اسلامی. بنا بر اینکه دشمن طی سال‌ها و دهه‌های گذشته مدام موضوع عدم مشارکت مردم و کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رای را دنبال کرده ایجاد زمینه‌های لازم برای افزایش شرکت کنندگان در انتخابات بسیار لازم و ضروری است.

آنچه در این مهم حائز اهمیت است و بی شک باید نمایندگان مجلس و نامزد‌های مجلس شورای اسلامی و تمامی مسوولین در مواجهه با مردم بدان توجه داشته باشند موضوع رعایت درستی، و سخن گفتن با شفافیت و صداقت با مردم است. در چنین صورتی مسوولین و نامزد‌های مجلس شورای اسلامی می‌توانند نظر مساعد و اعتماد مردم را به خود جلب کنند و زمینه‌های لازم را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش دهند.

در این موضوع تردیدی نیست نمایندگانی که شعار می‌دهند و وعده‌هایی به مردم می‌دهند باید شعار‌های صادقانه‌ای که در حیطه وظایف آن‌ها می‌گنجد را اعلام کنند، شعار‌هایی داده شود که پشت آن شعور و حقیقت باشد چرا که وجود این مولفه‌های اساسی نقش بی نظیری در افزایش اعتماد عمومی به نمایندگان ایجاد می‌کند، به این خاطر که مخاطب می‌بیند و درک می‌کند که به شعور و شوق آن‌ها بی احترامی نشده لذا وقتی واقعیت را ببیند، واقعیت را می‌پذیرد، بنابراین باید وعده‌های عملی به مردم داده شود نه وعده‌های که صرفا کارکرد انتخاباتی دارد و بس.

از سوی دیگر امروز رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نقش بی بدیلی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ایفا می‌کنند به این خاطر نباید نقش رسانه‌ها از یاد برده شود.

امروز بر رسانه‌ها واجب است تا در اطلاع رسانی و ایجاد فضای شفاف و رقابتی پیشتاز باشند به گونه‌ای که بتوانند گرد ناامیدی را از چهره جامعه بزدایند چرا که دشمن تلاش می‌کند با غبار آلود کردن فضای سیاسی، نشر اکاذیب و تهمت زدن و یا بد اخلاقی‌های سیاسی مردم را از حضور در انتخابات و رای‌دهی به نمایندگان خود مایوس کند.

رسانه‌ها باید وظایف و رسالت خود را در این برهه زمانی حساس به درستی انجام دهند تا شاهد حضور مردم در انتخاباتی کاملا رقابتی باشیم. بی شک آگاهی و اطلاع رسانی که رسانه‌ها خواهند داشت در افزایش اشتیاق مردم برای حضور در پای صندوق رای بسیار حائز اهمیت است، اما انتظار می‌رود رسانه‌هایی که با رسالت خود سهم مهمی در ایجاد آگاهی جامعه دارند بلندگوی جناح‌های مختلف نباشند، بلکه بلندگوی خواسته‌ها و مطالبات مردم از مسوولین و نمایندگان مجلس باشند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.