سرلشکر باقری: رشد تولیدات دفاع مقدس در جشنواره فجر امسال چشمگیر بود/ اسناد و مدارک جنگ تحمیلی در اختیار محققان قرار دارد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدامات صورت‌گرفته برای آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر امسال چشمگیر بود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران و در حاشیه دوازدهمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به همت مسئولان راهیان نور برای حضور پرشور جوانان در این سفر معنوی که اکنون در حال برگزاری است، گفت: با توجه به اینکه از 23 اسفند، ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، اوج سفر‌های راهیان نور از 22 بهمن‌ آغاز شده و تا 23 اسفند ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: سفر راهیان نور تا کنون با استقبال خوب جوانان کشورمان اعم از دبیرستانی‌ها و دانشگاهی‌ها در حال برگزاری است که امیدواریم روزهای باقی‌مانده نیز سایر علاقه‌مندان هم بتوانند از این فرصت بی‌نظیر بهره‌مند شوند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: انتخاب شعار راهیان نور سال 1403 با عنوان «در راه فتح قله‌ایم» مسیر کلی حرکات مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مجموعه‌های مربوطه را نشان می‌دهد. مقاومت و انقلاب اسلامی مسیر رو به رشد دارد و امیدواریم این حرکت، ملموس و قابل مشاهده باشد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر امسال، خاطرنشان کرد: تولیدات این حوزه نیز رو به رشد است و آمار‌ها را مسئولان ارائه کردند که در این جلسه نیز همین بحث شد که امسال نیز فیلم‌های دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتند و اسناد، مدارک و مستندات مرتبط با جنگ تحمیلی هم در اختیار محققان قرار گرفته است.

سرلشکر باقری دامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌لحاظ تجهیزات و تسلیحات زمینه حمایت از فیلم‌سازان این حوزه را نیز بیش از گذشته فراهم کرده است و افق رو به رشدی را شاهد هستیم، امیدوارم که این تولیدات هرساله به‌لحاظ کمّی و کیفی رشد قابل‌توجهی پیدا کند.

وی در پایان گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که موضوع مقاومت ضد استکباری و ضد صهیونیستی به حوزه مأموریتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه شود که پس از بحث و بررسی مورد تصویب اعضا قرار گرفت، این موضوع بایستی با بررسی تأثیراتی که بر اساسنامه و حوزه‌های مسئولیتی بنیاد می‌گذارد به‌طور کامل بررسی شود و در صورت تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی این اتفاق رخ خواهد داد.

انتهای پیام/؛*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.