مدودف:

اظهارات اردوغان موجب شعله‌ور شدن آتش درگیری‌ها در قره‌باغ شده است

نخست وزیر روسیه هشدار داد اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری ترکیه درباره اینکه روسیه یکی از طرفین درگیر در مناقشه قره‌باغ است، تنها به شعله‌ورتر شدن آتش درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ خواهد انجامید...

هادی نیوز: «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه در اظهارات روز شنبه خود اعلام کرد: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با نامیدن روسیه به عنوان یکی از طرفین مناقشه قره‌باغ، آتش درگیری‌ها را شعله‌ورتر کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، نخست وزیر روسیه گفت: نیروهایی وجود دارند که پیامدهای مناقشه قره‌باغ در اوضاع خاورمیانه و بر روسیه را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند... تمام درگیری‌ها در زمانی مشخص می‌تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم عاملی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی باشد. بنابراین من این مسئله را رد نمی‌کنم که عواملی وجود دارد که از خارج بر مناقشات در قره‌باغ اثرگذار است. از عامل ترکیه نام برده شد. عامل ترکیه احتمالا وجود دارد، دست‌کم به این دلیل که آنکارا موضع خود را اعلام کرده است.

وی افزود: در هر حال، در حال حاضر آتش‌بس در این منطقه اعلام شده و امیدواریم که این آتش‌بس پایدار بماند، اگرچه تیراندازی‌های پراکنده همچنان ادامه دارد. و در اینجا تمایل ترکیه برای بیان کردن ارزیابی‌های خود از درگیری‌ها در قره‌باغ بسیار جای نگرانی دارد.

بنا بر این گزارش، رجب طیب اردوغان پیشتر اعلام کرده بود که از آذربایجان در این درگیری‌ها حمایت می‌کند.

وی همچنین گفته بود که روسیه یکی از طرفین این درگیری است.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.