معترضان در واشنگتن علیه نقش پول در سیاست آمریکا تظاهرات کردند

رسانه‌های بین‌المللی از دستگیری ده‌ها نفر از تظاهرات‌کنندگان معترض به نقش پول در شکل‌دهی سیاست آمریکا خبر داده‌اند....

هادی نیوز: ده‌ها نفر از اعضای جنبش آمریکایی «بهار دموکراسی» در نزدیکی ساختمان کنگره این کشور در شهر واشنگتن دستگیر شده‌اند.

بر اساس گزارش راشاتودی، دستگیری این نفرات که شمار آنها به بیش از یکصد نفر می‌رسد در جریان تجمع هزاران نفر از فعالان مقابل ساختمان کنگره صورت گرفت. هدف از برگزاری این تظاهرات، اعتراض به نقش تعیین‌کننده پول در سیاست‌های آمریکا عنوان شده است.

روزنامه «لاس‌وگاس سان» گزارش داده مردم شعارهایی مانند «یک نفر، یک رأی» و «پول را از سیاست خارج کنید»، سر داده‌اند.

در انتخابات‌های آمریکا، پول نقش مهمی در انتخاب نخبگان سیاسی برای تصدی سمت‌های مهم، مانند نمایندگی کنگره و یا رئیس‌جمهوری بازی می‌کند.

تأمین هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در آمریکا را معمولاً سازمان‌هایی موسوم به «کمیته‌های اقدام سیاسی» بر عهده دارند. منتقدان بر این عقیده‌اند معمولاً نامزدهایی که بتوانند نظر تعداد بیشتری از «کمیته‌های اقدام سیاسی» را جلب کرده و پول بیشتری برای ستادهای تبلیغاتی‌شان جذب کنند، در رقابت‌های انتخاباتی هم پیروز می‌شوند.

منتقدان داخلی در آمریکا از این فرایند، به عنوان فرایندی غیرمردم‌سالارانه انتقاد کرده و می‌گویند نامزدهایی که با فرایندهای اینچنینی وارد سطوح تصمیم‌گیری می‌شوند، احتمالاً بعد از انتخابات هم به جای توجه به منافع مردم، مجبور به در نظر گرفتن منافع همین گروه‌های خاص خواهند بود.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.