تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه گازی دستاورد سفر رئیس‌جمهور به الجزایر است

با توجه به اینکه الجزایر از جمله کشور‌هایی محسوب می‌شود که نقش قابل تامل و جایگاه بالایی در میان کشور‌های عربی و اسلامی دارد تقویت ارتباط ایران و الجزایر می‌تواند یک امتیاز و پشتوانه قوی برای ورود ایران به لحاظ اقتصادی و فرهنگی به شمال آفریقا باشد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت : / حسن هانی‌زاده

امروز رئیس جمهور بعد از گذشت سالیان درازی برای شرکت در هفتمین نشست سران کشور‌های صادر کننده گاز به الجزایر سفر کرد. سفری که علاوه بر دستاورد‌های اقتصادی در حوزه انرژی بخصوص گاز قطعا منجر به تعمیق روابط ایران و کشور‌های شرکت کننده می‌شود.

الجزایر پس از ده‌ها سال مبارزه علیه فرانسه استقلال خود را در سال ۱۹۶۹ به دست آورد این کشور همواره نگاهی کاملاً عاطفی به کشور‌های انقلابی از جمله ایران داشته است، به جز در یک مرحله بعد از کودتایی نظامی علیه اسلام گرایان به رهبری عباس مدنی، به غیر از آن زمان که در یک برهه خاص شاهد بروز اختلافاتی بود بین الجزایر و ایران بودیم به صورتی که مسائل ایجاد شده منجر به کاهش سطح روابط بین دو کشور شد، اما پیروزی انقلاب اسلامی ورق را به نفع روابط مطلوب دو کشور تغییر داد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش الجزایر در مسئله گروگان‌های لانه جاسوسی آمریکا و نقش پشتیبانی الجزایر از انقلاب اسلامی کاملاً پررنگ بوده است، بنابراین با صراحت می‌توان گفت الجزایر فهم دقیقی از اوضاع داخلی ایران دارد و ایران را کشور انقلابی و تاثیرگذار در حوزه‌های انقلابی و منطقه‌ای می‌داند.

با توجه به اینکه الجزایر از جمله کشور‌هایی محسوب می‌شود که نقش قابل تامل و جایگاه بالایی در میان کشور‌های عربی و اسلامی دارد تقویت ارتباط ایران و الجزایر می‌تواند یک امتیاز و پشتوانه قوی برای ورود ایران به لحاظ اقتصادی و فرهنگی به شمال آفریقا باشد تا ایران در عرصه های یاد شده بتواند در منطقه و درآفریقا ایفای نقش کند، به همین دلیل سفر دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم ایران به الجزایر می‌تواند در گسترش و تقویت روابط الجزایر و ایران و افزایش همکاری و تبادل اطلاعات در حوزه گازی و دسترسی به آخرین تکنولوژی‌ها و تجربیات روز دنیا در خصوص مسائل مرتبط با انرژی موثر واقع شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.