تشریح روند دور دوم انتخابات تهران از زبان سخنگوی ستاد انتخابات

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: مثلا زمانی که در شهر تهران ۱۰ نفر فقط توانسته اند بیست درصد را کسب کنند، دو برابر تعداد باقی مانده کرسی ما معرفی می کنیم و این افراد با یک دیگر به رقابت می پردازند. به عنوان مثال اگر بیست نفر در تهران بیست درصد آرا را کسب نکرده باشند باید با بیست نفر پشت سرشان یعنی چهل نفر با هم به رقابت بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز

به نقل از فارس:
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نحوه محاسبه آرای نمایندگان منتخب و شرایط رفتن به دور دوم انتخابات خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حوزه ای که ۳۰ کرسی دارد باید از کل آرای صحیح ماخوذه محاسبه کنیم و به ترتیب افراد را مشخص کنیم.
وی افزود: هر کسی که بتواند بیست درصد آرا را به دست آورد به ترتیب آرایش در رتبه های مختلف قرار می گیرد.
اسلامی تصریح کرد: یک موقع است که مثلا پنج نفر به بیست درصد می رسند از ۳۰ کرسی نمایندگی یا یک موقع است مثلا ده نفر می رسند در این صورت همین افرادی که بیست درصد را کسب کرده اند به ترتیب آرا شان منتخب می شوند.
وی در ادامه گفت: افراد باقی مانده و کرسی های باقی مانده برای رفتن به دور دوم هم این گونه است که مثلا زمانی که در شهر تهران ۱۰ نفر فقط توانسته اند بیست درصد را کسب کنند، دو برابر تعداد باقی مانده کرسی ما معرفی می کنیم و این افراد با یک دیگر به رقابت می پردازند. به عنوان مثال اگر بیست نفر در تهران بیست درصد آرا را کسب نکرده باشند باید با بیست نفر پشت سرشان یعنی چهل نفر با هم به رقابت بپردازند.
پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.