چرا جمهوری اسلامی برای حضور مردم در انتخابات اصرار دارد؟

معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، درباره این موضوع که جمهوری اسلامی اصرار دارد مردم در انتخابات شرکت کنند، توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز

به نقل از فارس: قاسم جعفری معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت حضور مردم و نقش آفرینی ارزشمند آنها در انتخابات، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران به تعبیر کارشناسان بین‌المللی و صاحب نظران، همانند میشل فوکو فرانسوی از معدود انقلاب‌های مردمی دنیاست، جز باورهای دینی؛ هیچ عامل دیگری قدرت بسیج این چنین توده‌های مردمی را ندارد.

معمولاً یک انتخابات نمایشی برگزار می‌کند.
معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور، تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی دیکتاتوری بود هیچ زمان اصل انتخابات را برگزار نمی‌کرد و لازم هم نبود به مردم اصرار داشته باشد که پای صندوق رأی حضور پیدا کنند. در جمهوری اسلامی تا زمانی که آخرین رأی یک صندوق شمارش نشده باشد کسی نمی‌داند نتیجه این صندوق به نفع کدام نامزد است.
جعفری با توجه به شماتتی که دشمنان علیه انتخابات ایران دارند، گفت: پروپاگاندای جنگ ترکیبی و رسانه‌ای که دشمنان علیه ملت ایران برای انتخابات اسفندماه راه انداختند در کل تاریخ بی‌نظیر است. ما کشوری را سراغ نداریم که انتخابات آن را که یک امر داخلی محسوب می‌شود، سایر قدرت‌های منطقه‌ای همه مشارکت و تلاش خود را کنند که مردم در انتخابات کشورشان حاضر نشوند.
وی یادآورشد: با وجود جنگ ترکیبی که دشمنان علیه ایران با این حجم شایعات، دروغ و اتهام که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کردند اما باز هم مردم آگاه و با بصیرت پای صندوق رأی آمدند و حضور خود را اعلام کردند.
معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: با اشاره به آمار مثلاً ۴۱ درصد مشارکت، ما نباید اینگونه برداشت کنیم که مثلاً ۶۰ درصد مردم حضور نداشتند در هیچ جای دنیا این امکان فراهم نیست که ما بگوییم ۱۰۰ درصد مردم برای مشارکت آمدند.
جعفری بیان کرد: در همه انتخابات، کشور ما در طول این ۴۵ سال، متوسط درصد مشارکت مردم ۵۵ درصد بوده است. در تمام دنیا هم اینگونه است. در حقیقت افرادی که در انتخابات حضور نداشتند به معنای آن نیست که آنها مخالف با جمهوری اسلامی ایران هستند.
معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور، اضافه کرد: افرادی که این صحبت‌ها را بیان می‌کنند دقیقاً یک شیطنت و مصادره مطلوب به نفع دشمنان انجام می‌دهند. خودشان هم می‌دانند که دچار خطای محاسباتی هستند. دشمنان اگر واقعا می‌دانند که جواب مردم ما نه به جمهوریت است پس چرا اینقدر تلاش می‌کنند و ناراحت هستند که مردم چرا پای صندوق‌های رأي آمدند. این بهترین دلیل است که مردم پشتیبان نظام هستند.
جعفری تصریح کرد: رهبری انقلاب ما پیش از این فرموده بودند؛ مردم ما آنقدر خوب هستند که در وصف آنان هر چقدر گفته شود حتی تملق هم شود هیچ اشکالی ندارد. امروز هم ما می‌گوییم؛ منت کشی از این مردم آگاه ارزشمند است. همان طور، قرآن کریم هم این مبنا را خیلی خوب روشن کرده است و در قرآن آمده است که مؤمنان کارشان این است که در مقابل کفار، خدا ناباوران و طاغوت سرافراز، سربلند و در مقابل مؤمنان متواضع هستند.
وی خاطر نشان کرد: چه اشکالی دارد که مسئولان ما منت این مردم را بکشند به این موضوع باید افتخار کرد. نواب صفوی می‌گفت من آرزویم این است که حکومت اسلامی تشکیل شود و من جارو کش داخل خیابان‌هایش باشم. ما دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات را اوج اقتدار نظام اسلامی می‌دانیم.
پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.