فریبکاری اخیر بایدن در خصوص جنگ غزه چه معنایی دارد؟

ژست قاتل آمریکایی

دولت آمریکا طی ۵ ماه اخیر چندین بار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص آتش‌بس در غزه را وتو کرده و حتی در مذاکرات آتش‌بس شش هفته‌ای اخیر در پاریس نیز سنگ‌اندازی‌هایی را با هدف امتیازگیری از حماس صورت داده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز

به نقل از بصیرت :

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده اخیرا مدعی شده که قصد دارد اولین برنامه پرتاب مواد غذایی و آذوقه بر فراز غزه را به اجرا بگذارد! این خبر در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر شهادت شمار قابل توجهی از فلسطینی‌ها در جریان هجوم برای دریافت کمک‌های بشردوستانه اعلام شد؛ آن‌ها بر اثر تیراندازی نیرو‌های متجاوز صهیونستی جان خود را از دست دادند. در چنین شرایطی وقاحت بایدن و مقامات کاخ سفید حد و حصری ندارد! دولت آمریکا طی ۵ ماه اخیر چندین بار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص آتش‌بس در غزه را وتو کرده و حتی در مذاکرات آتش‌بس شش هفته‌ای اخیر در پاریس نیز سنگ‌اندازی‌هایی را با هدف امتیازگیری از حماس صورت داده است.

پرتاب مواد غذایی به غزه!
در چنین شرایطی پرتاب! مواد غذایی برای ساکنان غزه مصداق توهین دیگری از سوی آمریکا به ساکنان این منطقه و افکار عمومی دنیاست. اخیرا مقامات سازمان ملل متحد هشدار داده اند که قحطی در غزه به گونه‌ای بی سابقه تحت تاثیر جنایت و نسل کشی صهیونیست‌ها افزایش یافته و تعداد بسیاری از کودکان، زنان و مردان در خطر مرگ قرار گرفته اند. با این حال کمک‌های سازمان ملل متحد راهی به نوار غزه پیدا نمی‌کند و آمریکا حتی اجازه تسهیل مسیر طبیعی رسیدن کمک‌های غذایی و دارویی حداقلی به فلسطینیان را نمی‌دهد. مقامات آمریکایی حتی اخیرا از صدور یک بیانیه ساده در محکومیت جنایت غیرانسانی اخیر صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن فلسطینیان بی دفاع در صف دریافت کمک‌های غذایی اجتناب کردند تا خوی درنده و متوحش خود را بیش از پیش در معرض دید ملت‌های دنیا قرار دهند.

آمریکا یک مجرم است
در چنین معادله‌ای آمریکا یک "مجرم" است نه یک بازیگر مستقل بین المللی! مقامات کاخ سفید و دولت بایدن پس از خشم افکار عمومی دنیا (از جمله افکار عمومی آمریکا) نسبت به مشارکت مطلق واشنگتن در نسل کشی غزه، تلاش می‌کنند خود را بازیگرانی مستقل از رژیم صهیونیستی جلوه داده و حتی برخی سیاست‌ها و تاکتیک‌های نتانیاهو در جنگ غزه را در ظاهر زیر سال ببرند. اما پیوستگی مطلق ایجاد شده میان تل آویو و واشنگتن فراتر از ظاهرنمایی آمریکایی هاست. بایدن از طریق سنتکام و پنتاگون به هدایت و مدیریت نسل کشی غزه مشغول است و از سوی دیگر، نگرانی خود را بابت فقدان مواد غذایی و کمک‌های اولیه در غزه بیان می‌کتد! این تناقض وقیحانه، منبعث از ذات ریاکار و منافقانه کشوری است که مصدر اصلی بحران‌های گذشته، جاری و آتی در نظام بین الملل محسوب می‌شود. نباید فراموش کرد که مطابق مستندات و شواهد غیر قابل انکار موجود، بایدن نیز مانند نتانیاهو معتقد است که باید از قحطی و شرایط بد انسانی، به مثابه یک سلاح علیه فلسطینیان استفاده کرد و از این طریق آن‌ها را وادار به ترک غزه یا تسلیم در برابر تل آویو نمود. نه تنها جامعه جهانی، بلکه به صورت خاص فلسطینیان نیز زیر بار این صحنه سازی وقیحانه و مزدورانه کاخ سفید و رئیس جمهور قاتل این کشور یعنی جو بایدن نخواهند شد. بدون شک دولت آمریکا و دو حزب سنتی آن بابت مشارکت در نسل کشی غزه باید هزینه‌های زیادی بپردازند.

یک نمایش وقیحانه
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آگاه از وضعیت غزه و عملیات «ایردراپ» نوشت که باید در اثربخشی پرتاب کمک‌های هوایی به غزه تردید کرد. زیرا باز کردن مرز‌های زمینی همچنان بهترین راه کمک‌رسانی به این منطقه است. ریچارد گوان، مدیر گروه بین‌المللی بحران در سازمان ملل نیز گفت: «کارکنان امور بشردوستانه همیشه از این شکایت دارند که اگرچه پرتاب‌های هوایی فرصت‌های خوبی برای عکس‌برداری هستند، اما راهی بد برای رساندن کمک‌ها محسوب می‌شوند.»
به گفته او نیز تنها راه ارسال کمک‌های کافی، استفاده از کاروان‌های کمک‌رسانی است که تنها با برقراری آتش‌بس ممکن خواهد بود. گووان افزود: «وضعیت در غزه اکنون به قدری وخیم است که هر اقدامی می‌تواند مقداری از رنج مردم را کم کند؛ با این وجود در بهترین حالت، این کار‌ها تنها یک اقدام کمکی موقت هستند».
یکی دیگر از مقامات آمریکایی نیز در گفتگو با رویترز مدعی شده که دولت بایدن به ایده ارسال کمک از طریق کشتی و از مسیر قبرس در حدود ۲۱۰ مایل دریایی سواحل مدیترانه‌ای غزه نیز فکر می‌کند. آژانس پناهندگان فلسطینی «انروا» روز جمعه اعلام کرد که در ماه فوریه به طور متوسط روزانه حدود ۹۷ کامیون وارد غزه شدند. این تعداد در ماه ژانویه حدود ۱۵۰ کامیون در روز بود. این آژانس اعلام کرد که «تعداد کامیون‌هایی که وارد غزه می‌شوند بسیار کمتر از تعداد هدف ما یعنی ۵۰۰ کامیون در روز است».

فراتر از یک بحران
آنچه امروز در نوار غزه می‌گذرد دهشتناک و فراتر از یک بحران است. اخیرا نشست بررسی خطرات ناشی از ناامنی غذایی در غزه با عنوان "حمایت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه" در شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شد. مقامات سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند که کل جمعیت غزه به کمک‌های غذایی نیاز دارند و یک چهارم مردم در آستانه قحطی هستند. ماریتزیو مارتینا، معاون مدیر کل سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد: مردم غزه با ناامنی شدید غذایی و خطر قحطی شدید به دلیل درگیری‌ها، مواجه هستند. دلایل اصلی این بحران، افزایش شدید درگیری‌ها، کاهش دسترسی به غذا، کاهش دسترسی به خدمات اولیه و کمک‌های نجات دهنده و منزوی کردن مردم در امکانات نامناسب بدون خدمات اولیه است. مارتینا خاطرنشان کرد: بر اساس مقیاس طبقه‌بندی مرحله امنیت غذایی یکپارچه، ۳۷۸ هزار نفر در غزه در سطح ۵ قرار دارند که به آن "فاجعه" گفته می‌شود. این معادل یک پنجم خانه‌ها است؛ برخی از زیرساخت‌های غیرنظامی، تاسیسات تولید و توزیع مواد غذایی و تاسیسات آبیاری در غزه ویران شده است. برخی نیز به شدت آسیب دیده یا فعالیت آن متوقف شده است. وزارت آموزش و پرورش فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری از ۷ اکتبر تاکنون ۵۴۲۴ دانش‌آموز به شهادت رسیده و ۹۱۹۳ دانش‌آموز هم زخمی شده‌اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.