ورود دادستانی کل کشور به قانون جوانی جمعیت/سقط جنین غیرقانونی و غیرشرعی به صورت سازمان یافته در برخی استان‌ها

دادستان کل کشور گفت: در دادستانی به بحث قانون جوانی جمعیت ورود کردیم، زیرا یکی از مشکلات امروز جامعه، سقط جنین غیرقانونی و غیرشرعی است؛ متاسفانه در برخی استان‌ها این کار به صورت سازمان یافته انجام می‌شد که کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم : حجت الاسلام محمد موحدی آزاد صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان مرکز استان همدان  با بیان اینکه ما انسانها دارای سه بعد عقلی، جسمی و معنوی هستیم، گفت: هر بعد دارای استعدادهای بالقوه خاص خود بوده و باید در شرایط خاص خود شکوفا شوند.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، به همین دلیل وقتی انقلاب پیروز شد، در این سه بعد فعالیت‌هایی مانند ساخت مسجد، توسعه مداری برگزاری برنامه‌های دعا مانند ندبه و کمیل، بهداشت و درمان و..‌ آغاز شد؛ و امروز به جایی رسیده‌ایم که بیماران کشورهای دیگر هم برای درمان به ایران می‌آیند؛ درحالی که پیش از انقلاب ما چنین شرایطی نداشتیم. 

دادستان کل کشور با این توضیح که باید از نیروی انسانی در سه بعد ذکر شده حفاظت و صیانت کنیم، ادامه داد: ما در دادستانی به بحث قانون جوانی جمعیت ورود کردیم، زیرا یکی از مشکلات امروز جامعه، سقط جنین غیرقانونی و غیرشرعی است. متاسفانه در برخی  استان‌ها این کار به صورت سازمان یافته انجام می‌شد که کشف شد.

موحدی بیان کرد: از دیگر اقدامات ما در دادستانی بررسی مسایل مربوط به چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروزی است، زیرا سالانه 20 هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که علت اصلی آن نیز بی‌احتیاطی رانندگان است، پس باید مسئولان امر به ویژه در ایام نوروز جاده‌ها را کنترل کنند.

وی در ادامه سخنان خود با قدردانی از خدمات ارزنده خانجانی؛ دادستان سابق همدان یادآور شد: همکاران قضایی می‌دانند هر کسی نمی‌تواند به جایگاه دادیار دیوان عالی کشور برسد، دادستان باید فردی مطلع از امور سیاسی باشد، البته نباید جناحی و سیاست‌زده باشد، بلکه باید امین جناح‌های سیاسی باشد، زیرا یکی از شاخص‌های توسعه قضایی، اعتماد به دستگاه قضایی است.

دادستان کل کشور بیان کرد: قوه قضاییه امسال 10 هزار کارمند و 1200 قاضی  استخدام کرده است که خدمتی مهم به جامعه اسلامی به شمار می‌آید . 

موحدی افزود: دادستان باید فردی مستقل، بصیر، زمان شناس بوده و روحیه جهادی داشته باشد؛ وی همچنین باید بتواند درک درستی از شرایط جامعه و کشور داشته باشد؛ نباید افراطی و بی‌انضباط باشد؛ دادستان باید با نگاه اصلاحی که دارد جاذبه بالایی داشته باشد، فرهنگی را در دادسرا پیاده کند که افراد را به سمت اصلاح و درستی سوق دهد؛ وی باید عملگرایی، اتقان و استحکام آرا و قانونمندی در حوزه کاری خود ایجاد کند.

وی اضافه کرد: دادستان باید با سعه صدر به نهادهای ارفاقی توجه داشته باشد و برای محکومینی که برای جامعه مضر نیستند از  ظرفیت‌های قانونی مانند پابند الکترونیک استفاده کند.

پایش الکترونیکی سارقان حرفه‌ای سابقه‌دار

موحدی با بیان اینکه با دید پیشگیرانه، سارقان حرفه‌ای سابقه‌دار پایش الکترونیک می‌شوند، ادامه داد: تکریم ارباب رجوع از سیاست‌های ثابت قوه قضاییه است، البته این به معنی رفاقت با همه نیست، زیرا برخی از این افراد مفسد اقتصادی و...  هستند. 

وی با این توضیح که نظارت بر زندان نیز از دیگر وظایف دادستان است، مطرح کرد:  دادستان با ضابطین کار می‌کند، این افراد شبانه روز زحمت می‌کشند، فراجا شاید تنها نیرویی است که به صورت فیزیکی در تمام کشور حضور دارد پس باید ضمن مراقبت، کار ایشان را ارج نهاده شود. باید مراقب باشیم کار اشتباهی صورت نگرفته و علیه کسی پرونده تشکیل نشود، زیرا آبروی مردم مهم است، پس دادستان باید ضابط را هدایت قانونی و حقوقی کند.

دادستان کل کشور افزود: حفاظت از اطلاعات و داده‌های مردم به ویژه اکنون که به سمت خدمات الکترونیکی می‌رویم نیز بسیار مهم است و افرادی که برای این کار انتخاب می‌شوند باید گزینش دقیقی شوند. 

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.