هراس نتانیاهو از صدور دستور تخلیه شمال سرزمین‌های اشغالی

رسانه‌های عبری می‌گویند کابینه اسرائیل از بیم پرداخت غرامت به کشاورزان و صاحبان صنایع در شمال سرزمین‌های اشغالی که زیر آتش حملات حزب الله هستند، دستور رسمی تخلیه آنجا را نداده و با این کار جان آنها را به خطر انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :   گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: ««ما هدف‌های آسانی هستیم. ما را اینجا رها می‌کنند تا غرامت کمتری بپردازند. من از حزب الله نمی‌ترسم بلکه از حکومت خودمان می‌ترسم.» این را رئیس یک شهرک‌ صهیونیست‌نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی گفته است.وبگاه عبری زبان «والا» اعلام کرد که حملات حزب‌الله لبنان باعث افزایش تنش بین ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی و کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده است.با وجود اینکه قریب به 100 هزار نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست با آغاز پاسخ‌های مقاومت حزب الله در واکنش به جنگ غزه از شمال سرزمین‌های اشغالی گریخته‌اند،‌ اما کابینه نتانیاهو زیر فشار هزینه‌های جنگ غزه قادر به پرداخت غرامت به صاحبان باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی و مزارع پرورش مرغ و .. در آنجا نیست.
این وبگاه اعلام کرد که پس از کشته شدن یک نفر در حمله موشکی حزب الله به منطقه الجلیل که بدترین حادثه امنیتی برای ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی از زمان آغاز جنگ غزه بوده است، تنش‌ها افزایش یافته زیرا کابینه اسرائیل از صدور دستور رسمی تخلیه شهرک‌های شمال به دلایلی از جمله ترس از پرداخت غرامت بزرگ طفره می‌رود.لیات رون، خبرنگار امور اقتصادی این سایت، در گزارشی با عنوان «شمال به سرنوشت خود سپرده شده است. آنها ما را می کشند و کابینه نتانیاهو قاطعانه پاسخ نمی‌دهد» به نقل از ایتان دیویدی، رئیس شهرک مارگالیوت - محل کشته شدن شهرک‌نشین– آورده است: «ما هدف‌های آسانی هستیم. ما را اینجا رها می‌کنند تا غرامت کمتری بپردازند. من از حزب الله نمی‌ترسم بلکه از حکومت خودمان می‌ترسم.»
به تازگی بر اثر اصابت موشک ضدتانک از لبنان به یک مرغداری در شهرک، یک کارگر شهرک‌نشین نفر کشته و 7 نفر مجروح شدند که حال دو نفر از آنها وخیم است.برخی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، کابینه نتانیاهو و فرماندهی حوزه شمالی ارتش اسرائیل را مسئول این اتفاق می‌دانند و می گویند اگر شهرک‌ها را تخلیه می‌کردند یا موجب وخامت اوضاع امنیتی در شمال نشده بودند، این اتفاقات رخ نمی‌داد.ایتان دیویدی رئیس شهرک مارگالیوت می‌گوید که کابینه اسرائیل می‌خواهد نوعی زندگی عادی در شمال حاکم باشد، اما با این کار با جان کشاورزان قمار می‌کند، بدون اینکه خطرات را به درستی محاسبه کند و این خطرات برای کشاورزان و کارگران خارجی که در آنجا مانده‌اند بیشتر است.
دیویدی با بیان اینکه موضوع غرامت علت اصلی عدم صدور دستور تخلیه رسمی شهرک‌های شمال است، اضافه کرد: به محض اینکه دستور جامعی صادر شود که مثلاً کشاورزان از خانه‌های خود برای سر زدن به مرغداری‌ها خارج نشوند، با تلف شدن جوجه‌ها و هر خسارت دیگری به طور خودکار مشمول دریافت غرامت می‌شوند و این چیزی است که دولت از آن می‌ترسد.به دنبال جنگ غزه، حزب الله لبنان هم به منطور دفاع از ملت مظلوم فلسطین در جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی با ارتش رژیم صهیونیستی وارد درگیری شد که در نتیجه آن اشغالگران صهیونیست خسارت زیادی هم از تخریب زمین‌های کشاورزی و مزارع خود متحمل شده‌اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.