به جهل پشت پا بزنید!

محمد ایمانی در مطلبی با عنوان ‍ به جهل پشت پا بزنید در کانال تلگرامی خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق : آمریکا و روسیه دهه هاست دشمن دیرین یکدیگر هستند و بارها تا مرز جنگ هم پیش رفته اند. با این وجود، وزیر خارجه آمریکا سال ۲۰۰۹ میلادی، در دیدار همتای روس خود، خواستار کاهش تنش ها و "ریست" کردن روابط دو جانبه شد.

کلینتون، دستگاهی نمادین را که دکمه‌ای قرمز رنگ داشت، به لاوروف هدیه کرد تا دوطرف با فشار دادن دکمه reset، روابط تنش آلود را از نو آغاز کنند.

البته جنگ سوریه و سپس جنگ اوکراین، رقابت دیرین دو کشور را به تنظیمات کارخانه (!) برگرداند و آمریکا از توطئه و شیطنت کوتاه نیامد؛ اما همان دوره محدود چند ساله، به طرفین فرصت کاهش تنش را داد.

وقتی دو دشمن بزرگ بی اعتقاد بی هیچ چیزی، مصلحت می دانند و می توانند ولو به شکل تاکتیکی تنش ها را کاهش دهند، چرا نیروهای انقلابی ولو با سلایق مختلف، نتوانند اندکی به خود و دیگری استراحت بدهند و از تنش های فرساینده فرصت سوز بکاهند.

این، تنها مسیری است که از طریق آن می توانند روی اولویت های بر زمین مانده نظام و مردم تمرکز کنند و به مسئولیت تعامل و تعاون جمعی همت بگمارند.

به تعبیر مولوی، "جان گرگان و سگان از هم جداست/ متحد جان های مردان خداست". وحدت و اخوت، از جنود عقل و ایمان است و تفرقه و تخاصم و تزاحم، از جنود جهل و شرک.

"إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَنْ یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ". شیطان است که می خواهد میان مومنان، دشمنی و کینه بیفکند. هر زبانی هم که به این بدگمانی و دشمنی دامن بزند، واسطه گری شیطان را می کند، متوجه باشد یا نباشد.

به شیاطین نمی شود اعتماد کرد و میان خود آنها هم اعتمادی نیست. به همین دلیل هم خداوند می فرماید "تَحْسَبُهُمْ جَمِیعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّی. گمان می کنی آنها یکی هستند و حال آن که دل های شان پراکنده است".

اما حسن ظن و تنازل و تعاون میان مومنان برای پیشبرد مصالح عمومی، عین ایمان و عقل، و مایه برکت در کارهاست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.