چمران: امیدواریم که ماه رمضان با سقوط صهیونیست‌ها همراه باشد

رییس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم که ماه رمضان خوبی داشته باشیم که با سقوط صهیونیست‌ها همراه باشد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  همايش هيئت امنای محلات شهر تهران امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه با حضور مهدی چمران رییس شورای شهرتهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، محمدعلی حیدری رئیس دبیرخانه مشارکت‌های محله‌های تهران و تعداد دیگری از مدیران شهری برگزار شد.در ابتدای این مراسم محمدعلی حیدری رئیس دبیرخانه مشارکت‌های محله‌های تهران با اشاره به برنامه‌ ریزی‌های انجام شده در این دبیرخانه گفت: اولین کار سند اقدامات مشارکت مردمی است به معنای اینکه مردم هر محله در چه زمینه‌ای تمایل به کمک دارند، موضوع بعدی دیوار سازی اجتماعی است؛ به معنای تغییر رفتار و حل مسائل از طریق بازی توسط مخاطبین خواهد بود، موضوع سوم بازاریابی اجتماعی است که به معنای افزایش مشارکت مردم خواهد بود.وی ادامه داد: ریسه نوآوری اجتماعی موضوع چهارم که به منظور طرح مسئله و چالش‌ها است به عنوان مثال درخصوص روش مشارکت در تفکیک زباله است که ما راهکارهایی که مطلوب بودند جمع آوری کردیم و از طریق هوش مصنوعی به بهترین راهکار رسیدیم.توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: اما نکته قابل توجه این است که در هیچکدام از ریسه‌ها عنوانی برای جوانان و نوجوانان ندارد اما ما معتقدیم که شهر با حضور این افراد قدرتمند می‌شود.وی افزود: موردی بعدی در جهت خدمت‌گذاری مردم درسنامه ارکان مدیریت است که در سه بخش تقسیم می‌شود و به محض استقرار هیئت امنا این موارد تقدیم شما خواهد شد.حیدری با بیان اینکه شهر ما امکان و استعداد بهتر شدن وضعیتش را دارد خاطر نشان کرد: ما مردم در کنار هم می‌توانیم کمک کنیم که خانواده‌ها از هم متلاشی نشوند، جوانان زیادی هستند که با حضور در میدان می‌توانند مفید باشند.
وی در پایان عنوان کرد: چالش جدی در این راه وجود دارد که اولین موضوع عدم اختلافات میان اعضای این هئیت است به طوری که باید روز به روز بزرگتر شویم و جوانان و نوجوانان را در این جمع جذب کنیم. در ادامه این مراسم محمد امین توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن گرامی‌داشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت که آغاز این کار بزرگ با ماه مبارک رمضان عجین شود. توکلی زاده با بیان اینکه در شورای اسلامی شهر تهران مدتی طولانی برای رسیدن به یک الگو مهم برای مردمی سازی گفت‌وگو شد، تصریح کرد: با تصویب نظامنامه محلات این کار را آغاز کردیم و این مسیر توسط این نظامنامه باز شد. شاید وقتی صحبت از تهران می‌شود به دریچه‌ای از مشکلات فکر کنید اما باید دیدگاهشان را بر اساس سخنان رهبر انقلاب تغییر دهند.وی افزود: شهروندان باید تهران را بشناسند و بدانند که تاریخ چقدر مدیون تهران خواهد بود. ما باید از تمامی ظرفیت‌های شهر استفاده کنیم چرا که مدیریت شهری بدون مردم امکان پذیر نیست. با همان نگاه رهبر انقلاب متوجه می‌شویم که شهر تهران ظرفیت‌های گوناگونی همانند وجود چگالی نخبگی دارد. همچنین در کنار نخبگان در هر محله بسیاری از مراکز فرهنگی، مساجد و دانشگاه‌ها هم داریم.معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تشکر از ۲۴ هزار شهیدان تهران، در خصوص وجود قرارگاه‌ها در تهران گفت: برای رسیدن به یک الگوی درست کار قرارگاه‌ها در شهر تهران شروع شد. اولین قرارگاه با عنوان سلامت وجود داشت به طوری که در دوره کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم در آنجا اما با انسجام بخشی به دولت مردمی خدمت گزاری کردند.
توکلی زاده ادامه داد: قرارگاه دوم اجتماعی بود که به کودکان کار و جمع‌آوری متجاهر رسید به طوری که در حال پیشرفت است. به دستور شهردار تهران تمامی اضلاع کنار هم قرار گرفته‌اند. ظرفیت‌هایی که در شهر تهران وجود داشت یک ضلع دیگری اضافه شد و در آخر نیازمند مشارکت مردم نیاز بود. ۱۰ قرارگاه در شهر تهران شکل گرفت که بزرگترین آن مشارکت مردم بود. وی با اشاره به حضور مردم در این همایش تصریح کرد: تشکیل این ه‍یئت باعث می‌شود تا بدانیم که هر محله چقدر مشکلات دارند که تجمع مردم می‌تواند این نیاز را بر طرف کند.توکلی زاده در آخر ضمن تشکر از رئیس شورای شهر تهران جهت سکان‌داری این امر گفت: امیدواریم که به زودی رئیس هئیت امنای هر محله با کمک اعضای شورای شهر شناسایی شوند. وجود مردم و دستگاه‌های اجرایی کنار هم می‌توانند راهنمای ما در برابر مشکلات باشد همانطور که در طرح من شهردارم تمامی مشکلات را اولویت‌بندی کردند به طوری که ما متوجه شدیم هر محله با چه‌مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.
همچنین مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: تمامی این نشستن‌ها برخاستن‌ها برای آن است که بتوانیم در محله خودمان به مردم خوبمان کمک کنیم که بزرگترین نعمت ما هستند.رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهر تهران یک شهر ۱۰ میلیونی است. شهرهای کوچک اینگونه نیست و مردم ارتباطشان باهم بیشتر است، تهران نیز به دلیل گستردگی آن اینطور نخواهد بود هرچند در گذشته به این شکل از ارتباطات میان مردم بود.چمران با اشاره به وضعیت ارتباطات مردم گفت: در گذشته زمانی که در محله‌ای اتفاقی رخ می‌داد، تمامی مردم به کمک آنها می‌آمدند و گره‌گشای هم بودند ولی الان اینگونه نیست. متاسفانه در آپارتمان اگر کسی فوت کند چندین روز بعد همسایگان متوجه می‌شوند. این گسست اجتماعی اصلا خوب نیست به طوری که آسیب هم به جامعه می‌زند. وی با بیان اینکه در مدیریت شهری کم به گسست‌های اجتماعی توجه شده است گفت: ما در این دوره از مدیریت شهری باید به پیوندهای اجتماعی به وجود بیارویم نه گسست اجتماعی. رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: چرا اسلام اصرار دارد که ما نماز را به جماعت بخوانیم؟ برپا داشتن با نماز خواندن تفاوت می‌کند. نماز جماعت باعث می‌شود که مردم نسبت به هم شناخت داشته باشند و از همدیگر حمایت کنند. در حقیقت منظور ما هم از مشارکت مردم همین است.چمران ادامه داد: بزگرراه یادگار امام را ببینید. این بزرگراه زمانی که آسفالت می‌شد، ما در آنجا حضور پیدا کردیم و اجازه ندادیم به کار خودشان ادامه دهند چرا که باعث جدا شدن مردم از هم می‌شود و خانه‌های مسکونی از هم جدا می‌شوند. الان شما می‌بینید که محلات بهم متصل هستند و قطع نشده است.
وی تصریح کرد: ما باید کاری را انجام دهیم که مردم درکنار هم باشند و هیچ قطع رابطه‌ای صورت نگیرد. ما باید از تمامی مردم کمک بگیریم چرا که نمی‌توانیم به هر محله سر بزنیم و مشکلاتشان را حل کنیم. رئیس شورا با اشاره به مفید بودن تشکیل هیئت امنای محلات عنوان کرد: در گذشته شورا یاری داشتیم اما گفتند که انتخابات آن در قانون اساسی نیست و محله‌ای انجام می‌شود اما ما هم بر همین اساس هیئت امنایی هر محله تشکیل دادیم که داوطلبانه فکر کنند و آنچه نیاز در اختیار مردم قرار دهند.چمران عنوان کرد: عملیاتی کردن هیئت امنای محلات کار مشکلی است اما با وجود تمامی مشکلات ما در حال عملیاتی کردن آنها هستیم. وی با اشاره به نقش مساجد در ارتباطات اظهار داشت: محلات قدیمی شهر تهران بر اساس مسجد شکل می‌گرفت و این مورد جز افتخارات ما است. ما به هیئت امنا هم تاکید کردیم که برای تشکیلات بر روی مساجد نگاه ویژه‌ای داشته باشند.رئیس شورای شهر در پایان گفت: وقتی می‌بینم مردم خرید می‌کنند خوشحال می‌شوم چرا که زندگی در جریان است و حداقل توان خرید دارند. شب عید یک سرزندگی و یک نشاطی را میان مردم به وجود می‌آورد. امیدواریم که ماه رمضان خوبی داشته باشیم که با سقوط صهیونیست‌ها همراه باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.