جامعه اطلاعاتی آمریکا: ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نیست

نهادهای مختلف اطلاعاتی آمریکا در گزارش سالانه خود به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ایران در حال انجام فعالیت‌های کلیدی لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  گزارش سالانه موسوم به «ارزیابی تهدیدها» که دیدگاه جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره تهدیدهای امنیتی پیش روی این کشور را نشان می‌دهد روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد.
در بخشی از این گزارش تصریح شده ایران در حال انجام اقدامی در جهت ساخت سلاح هسته‌ای نیست: «ایران هم‌اکنون در حال انجام فعالیت‌های کلیدی لازم برای ساخت یک سلاح هسته‌ای قابل آزمایش نیست.»در این گزارش تصریح شده ایران از برنامه هسته‌ای خود برای ایجاد پشتوانه‌های مذاکراتی و پاسخ دادن به فشارهای بین‌المللی استفاده می‌کند. در ادامه این گزارش جمع‌بندی شده است: «ایران احتمالاْ نصب سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر، افزایش بیشتر دخایر اورانیوم غنی‌شده یا غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۹۰ درصد را در پاسخ به تحریم‌ها، حملات یا انتقادهای بیشتر علیه برنامه هسته‌ای خود در نظر خواهد گرفت.»گزارش «ارزیابی تهدیدها» ارزیابی تمامی دستگاه‌های اطلاعاتی دولت فدرال آمریکا را از تهدیدهای پیش روی ایالات متحده در یک سال پیش رو را منعکس می‌کند.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.