حمله هوایی آمریکا و انگلیس به فرودگاه بین المللی الحدیده در غرب یمن

هواپیماهای آمریکا و انگلیس فرودگاه بین المللی الحدیده در غرب یمن را سه بار بمباران کردند.

 به گزارش هادی نیوز  به نقل از ایرنا  به نقل از رسانه های یمنی، این حمله پس از آن صورت می گیرد که خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی را مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در خلیج عدن دریافت کرده است.

این آژانس اعلام کرد که گزارش‌های اولیه حاکی از حمله موشکی به یک کشتی در خلیج عدن است.

شرکت امنیت دریایی امبری انگلیس نیز ضمن تایید این خبر، از حمله موشکی به یک کشتی در خلیج عدن خبر داده است.

همچنین ساعاتی پیش ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) ادعا کرد که نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ به سمت ناوشکن آمریکایی «لابون» موشک شلیک کرده اند.

شبکه الجزیره قطر در این باره گزارش داد، سنتکام در بیانیه ای مدعی شد که نیروهای مسلح یمن سه شنبه شب با موشک بالستیک، ناوشکن «لابون» را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

سنتکام در بیانیه خود افزود که موشک بالستیک شلیک شده به این ناوشکن اصابت نکرد و این حمله، خسارت مالی و جانی در پی نداشته است.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا همچنین ادعا کرد که نیروهای این فرماندهی با همکاری یک کشتی متعلق به ائتلاف بین المللی، توانستند ۲ فروند پهپاد را که از منطقه تحت کنترل نیروهای مسلح یمن به پرواز در آمده بود، منهدم کنند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مسلح یمن در ماه های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.