شرط پوتین برای مذاکرات صلح با اوکراین

رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) گرچه برای مذاکرات صلح برای پایان دادن به جنگ اوکراین ابراز آمادگی دارد اما شروطی را برای این فرایند تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  «مسکو به دنبال گفت‌وگوهای هدفمندی است که ضمانت امنیتی برای این کشور (روسیه) ارائه دهد و اطمینان داده شود که این مذاکرات بعنوان وقفه‌ای برای تسلیح مجدد کی‌یف نخواهد بود» این‌ها شروط ولادیمیر پوتین برای ازسرگیری مذاکرات صلح با اوکراین است.رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ با خبرنگار روس دیمیتر کیسلیوف ضمن ابراز آمادگی برای مذاکره با اوکراین تصریح کرد که این مذاکرات باید بر اساس واقعیت و نه «خواسته» برخی افراد پس استفاده از داروهای روانگردان باشد.
وی تأکید کرد در حال حاضر «تنها به واسطه آنکه مهمات اوکراین تمام شده است»، مذاکره «مسخره» است.اشاره رئیس‌جمهور روسیه به کمرنگ شدن حمایت‌های غرب به خصوص ایالات متحده از کی‌یف است که بعنوان حامی اصلی اوکراین محسوب می‌شود اما بسته کمک 60 میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف در کنگره به بن‌بست خورده است.
00:40
۴۲۲ کیلوبایت
رئیس‌جمهور روسیه ماه گذشته در گفت‌وگو با «تاکر کارلسن» خبرنگار آمریکایی تأکید کرده بود که برای مذاکره با اوکراین آمادگی دارد اما ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین باید از فرمان خود مبنی بر ممنوعیت هرگونه مذاکره با مسکو صرفنظر کند.مذاکرات هدفمند و معنادار صلح بین روسیه و اوکراین در مارس 2022 پس از آن به شکست انجامید که دو طرف یکدیگر را به مطرح کردن درخواست‌های غیرمنطقی متهم کردند.
پوتین با تأکید بر تمایل روسیه برای حل و فصل تمامی درگیری‌ها به خصوص درگیری اوکراین از طریق ابزار صلح آمیز گفت «باید کاملاً متوجه باشیم که این یک وقفه‌ مورد نظر دشمن برای تسلیح مجدد نیست بلکه یک مذاکرات جدی با ضمانت‌های امنیتی برای فدراسیون روسیه است».

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.