عفو بین‌الملل: ارسال دریایی کمک به غزه نشانه ناتوانی جامعه جهانی است

دبیرکل سازمان عفو بین الملل به شدت ایده ارسال کمک به غزه از راه دریا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : به نقل از النشره، «آنیس کالامار» دبیر کل سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که تلاش‌ها برای رساندن کمک ها به غزه از طریق احداث اسکله موقت یا عملیات هلی برن، نشانه ناتوانی جامعه جهانی در پایان دادن به جنگ میان تل آویو و حماس است که از هفتم اکتبر گذشته شروع شده است.

وی افزود که احدی رژیم اسراییل را به سبب ممانعت و تاخیر در ارسال کمک های زمینی بازخواست نمی کند.

کالامار ادامه داد: جامعه بین المللی باید اسرائیل را مورد بازخواست قرار دهد، ما اهرم فشاری که اجازه توقف این موارد نقض کننده را بدهد در اختیار نداریم. از این رو عملیات هلی برن هوایی و ایجاد اسکله از نشانه های عجر و ضعف جامعه بین المللی است و از سوی دیگر ما به ارسال سلاح ادامه می دهیم که این موضوعی غیرقابل قبول است.

دبیر کل سازمان عفو بین الملل تاکید کرد: نکته نگران کننده این است که تمرکز روی ایده احداث اسکله و انتقال کمک های انسانی از راه دریا، گواه این است که جامعه جهانی پیش بینی می کند که این اوضاع تداوم یابد.

وی با انتقاد شدید از ایده ارسال کمک به غزه از راه دریا اضافه کرد: چرا ما باید روی موضوعی سرمایه گذاری کنیم که دو ماه به طول خواهد انجامید؟ این بسیار نگران کننده است. بیش از ۳۰ هزار نفر در غزه از زمان جنگ میان تل آویو و حماس جان باخته اند.

النشره گزارش داد: طبق آمار آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینینی(آنروا)، از پایان اکتبر گذشته، به طور میانگین ۱۱۲ محموله به غزه وارد شده که این جوابگوی نیازهای غذایی غزه نیست و سازمان ملل هشدار داده که دو میلیون و دویست هزار نفر ا از مجموع دو میلیون و چهارصد هزار نفر ساکن غزه در معرض گرسنگی قرار دارند. بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر از ساکنان غزه در رفح، در مرز با مصر آواره شده اند و در معرض حمله زمینی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز چهارشنبه، با صدور بیانیه ای آمار شهدا و مجروحان ناشی از ۱۵۹ روز تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را منتشر کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که پس از گذشت ۱۵۹ روز از شروع حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، تاکنون ۳۱ هزار و ۲۷۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۳ هزار و ۲۴ نفر هم مجروح شده اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.