وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد

وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه با بیان اینکه امنیت اوکراین و ایالات متحده در خطر است گفت که غرب اجازه نخواهد داد اوکراین در تقابل با روسیه شکست بخورد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده روز سه شنبه تاکید کرد که ایالات متحده نخواهد گذاشت اوکراین شکست بخورد. به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان»آستین که در آلمان در بیستمین نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در پایگاه هوایی «رامشتاین» صحبت می‌کرد، گفت ارتش اوکراین به «تضعیف توانایی‌های کرملین» ادامه می‌دهد.
آستین گفت:«اوکراین و ایالات متحده نیز عقب‌نشینی نمی‌کنن. پیام امروز ما روشن است. ایالات متحده اجازه نخواهد داد اوکراین شکست بخورد. این ائتلاف اجازه نخواهد داد اوکراین شکست بخورد.»این سفر اولین سفر رسمی آستین به خارج از کشور از زمان عمل سرطان پروستات او در دسامبر است.
سخنان آستین در بحبوحه هشدارهای وحشتناک مقامات ایالات متحده و متحدان مبنی بر کمبود مهمات در اوکراین بیان می‌شود. یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده به خبرنگاران گفت که اوکراین به شدت در میدان جنگ مورد حمله قرار گرفته است. به گفته یک مقام ارشد اطلاعاتی اروپا، روسیه سه برابر بیشتر از ایالات متحده و اروپا مهمات توپخانه تولید می‌کند.آستین گفت:«بقای اوکراین و تمام امنیت ما در خطر است.»در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان غرب و روسیه، ‌رئیس شورای اروپا «شارل میشل» گفت که اروپا باید با تقویت توانمندی‌های دفاعی خود، در مواجهه با تهدیدات روسیه، به حالت «اقتصاد جنگی» درآید.وی در یادداشتی که در روزنامه‌های اروپا و وب‌سایت «یوراکتیو» منتشر شد، تصریح کرد که اروپا مسئول امنیت خود است و نباید روی حمایت کشورهای دیگری چون ایالات متحده تکیه کند.میشل که قرار است پنجشنبه هفته جاری، ریاست نشست سران اتحادیه اروپا در خصوص حمایت از اوکراین را برعهده بگیرد تصریح کرد: «اگر پاسخ درست اتحادیه اروپا را نداشته باشیم و برای متوقف کردن روسیه، از اوکراین حمایت نکنیم، نفر بعدی ما خواهیم بود. بنابراین باید از نظر دفاعی آماده باشیم و به حالت اقتصاد جنگی درآییم.»

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.