میشل: اروپا باید برای جنگ آماده شود

رئیس شورای اروپا در بحبوحه تشدید تنش‌ها با روسیه هشدار داده که کشورهای اروپایی باید با تقویت توانمندی‌های نظامی برای جنگ آماده باشند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان غرب و روسیه، ‌رئیس شورای اروپا شارل میشل روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که اروپا باید با تقویت توانمندی‌های دفاعی خود، در مواجهه با تهدیدات روسیه، به حالت «اقتصاد جنگی» درآید.وی در یادداشتی که در روزنامه‌های اروپا و وب‌سایت «یوراکتیو» منتشر شد، تصریح کرد که اروپا مسئول امنیت خود است و نباید روی حمایت کشورهای دیگری چون ایالات متحده تکیه کند.
میشل که قرار است روز پنجشنبه هفته جاری، ریاست نشست رهبران اتحادیه اروپا در خصوص حمایت از اوکراین را برعهده بگیرد تصریح کرد «اگر پاسخ درست اتحادیه اروپا را نداشته باشیم و برای متوقف کردن روسیه، از اوکراین حمایت نکنیم، نفر بعدی ما خواهیم بود. بنابراین باید از نظر دفاعی آماده باشیم و به حالت اقتصاد جنگی درآییم».وی ادامه داد «اگر خواهان صلح هستیم، باید برای جنگ آماده شویم».بنا به گفته رئیس شورای اروپا، علی‌رغم آن‌که اروپا از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در سال 2022، گام‌هایی را چون افزایش ظرفیت تولید نظامی تا 50 درصد برداشته، اما نیاز به اقدامات بیشتری است و چندین دهه است که اروپا سرمایه‌گذاری کافی در بخش امنیتی و دفاعی خود نکرده است.
در ماههای اخیر در پی تشدید شکست‌های میدانی اوکراین در مقابل روسیه، کشورهای غربی از جمله اروپا بر آن شده‌اند تا کمک‌های نظامی بیشتری برای اوکراین تخصیص دهند.میشل از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا تضمین کنند که اوکراین آن‌چه که در میدان نبرد نیاز دارد را دریافت کند. کشورهای اتحادیه اروپا روز گذشته، توافقنامه‌ای را برای افزایش حمایت اتحادیه اروپا از نیروهای مسلح اوکراین تا 5.4 میلیارد دلار به تصویب رساندند.با این‌حال، بسته کمک 60 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین همچنان در بن‌بست کنگره ایالات متحده باقیمانده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.