جهش تولید کلید حل مشکلات

مشکلات اقتصادی در سال های اخیر، مهم‌ترین عامل رنجش مردم عزیز کشورمان شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت : مشکلات اقتصادی در سال های اخیر، مهم‌ترین عامل رنجش مردم عزیز کشورمان شناخته شده است.
در تمامی افکار سنجی ها، مردم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی را، در صدر خواسته های خود از مسئولان کشور اعلام نموده، و البته این مطالبه کاملا درست و به حقی است که مردم دارند. تورم و گرانی کالاهای مورد نیاز مردم، بیکاری جوانان در برخی از مناطق کشور، مشکل مسکن و بالا بودن اجاره مسکن، کاهش قدرت خرید بخشی از مردم، نمونه‌های برجسته از آن چیزی است که با عنوان مشکلات آزار دهنده اقتصادی و معیشتی شناخته می شود. بنابراین، هیچ مسولی در الویت داشتن این مشکل برای برطرف کردن، نباید ذره‌ای تردید داشته باشد. مردم ولی نعمت مسؤلان نظام و کشور هستند و قدردانی عملی کارگزاران نظام از این ولی نعمتان، تنها و تنها با کار و تلاش برای کاهش حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی ممکن خواهد بود.


در زیر آسمان کبود و در جغرافیای ایران زمین، هیچ کس به اندازه رهبر حکیم انقلاب اسلامی، قدردان مردم نبوده وبر اساس همین نگاه قدر شناسانه، معظم له همواره برای حل مشکلات کشور چاره اندیشی می کنند. انتخاب شعارهای سال با موضوع اقتصادی طی سالهای گذشته، نشان می‌دهد که از منظر ولایت، گره گشایی از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور و مردم، باید الویت اول مسؤلان کشور باشد.
حضرت امام خامنه ای "مدظله‌العالی"در پیام نوروزی خود برای سال 1403،با توجه به شرایط سخت اقتصادی مردم در سالی که گذشت، شعار امسال را نیز با موضوع اقتصادی انتخاب کردند.
معظم له با اشاره به تعیین "جهش تولید با مشارکت مردم"به عنوان شعار سال، فرمودند : "اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، پای مردم را به عرصه ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم،موانع حضور مردم را برطرف کنیم".
ای کاش مسؤلان کشور و به ویژه دولت‌ها در دوره های قبل، این نگاه رهبر حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر مردمی سازی اقتصاد کشور را جدی گرفته بودند و در عمل آن را تحقق می بخشیدند. جوهره اقتصاد مقاومتی که سالها پیش، هم به عنوان شعار سال تعیین شد و هم سیاست‌های کلی آن ابلاغ گردید، همین مردمی سازی اقتصاد است. جهش تولید در سال های گذشته نیز، به عنوان شعار سال تعیین شده بود، لکن به دلایلی نتوانست آن تحول اساسی را پدید آورد. بدون تردید جهش تولید در اقتصاد، کلید حل عمده مشکلات خواهد بود و با ایجاد رونق اقتصادی و فعال شدن کسب و کارها، هم بیکاری کاهش می یابد وهم در آمد ها افزایش یافته و هم تورم نزولی شده و همه اینها، می تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد. بنابر این انتظار می‌رود دولت مردمی سیزدهم در سال جدید، با تمام توان موانع سرراه مردمی شدن اقتصاد کشور را، از بین ببرد واز ظرفیت‌های مردم در رشد اقتصادی و جهش تولید، به صورت حداکثری استفاده نماید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.