معاویه و اغتشاش با شعار عدالت!

کانال ایتای کانال حرفه ای ها نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوزبه نقل از  مشرق، 

معاویه و برخی گردن کلفت ها متوجه شدند قضیه عدالت امیرالمومنین واقعا جدی است و علی(ع) نه تنها به آنها پست و مقام نخواهد داد بلکه ثروت های حرام آنها را به بیت المال باز می گرداند!

معاویه و اصحاب دیروز امام علی در کاخ سبز شام، اتاق فکر مفصل تشکیل دادند و کلید اصلی فتنه آفرینی و مبارزه با حکومت علوی را یافتند: اغتشاش با شعار عدالت!!

بنابراین معاویه تصمیم گرفت به علی(ع) با شعار عدالت خواهی حمله کند! او شروع به مطالبه گری قصاص قاتلان عثمان نمود و شرط بیعت را پذیرش کمیته حقیقت یاب پیدا کردن قاتلان قرار داد.

بخش زیادی از مردم بی بصیرت آن زمان به راحتی فریب مطالبه به ظاهر شرعی و عقلی معاویه را که پیراهن خونین عثمان را برافراشته بود، خوردند.

در حالی که اولا محرک اصلی قتل عثمان خود معاویه بود و امام علی در نامه‌ای به او نوشت: «به خدا سوگند، کسی جز تو پسر عمویت را نکشت»!!

ثانیا امام تا حد امکان برای کشته نشدن عثمان با فرستادن امام حسن و امام حسین به معرکه تلاش کرد ...

اما معاویه که می‌دانست عثمان در یک انقلاب عمومی توسط هزاران نفر کشته شده، اما برای ایجاد درگیری داخلی در حکومت نوپای امام بر این موضوع اصرار می کرد. مثلاً فقط در یک روایت آمده است که ۲۰ هزار نفر خود را قاتل عثمان می دانستند!!

در گام بعدی معاویه با تحریک خواص دنیا طلب، به سرکردگی عایشه و طلحه و زبیر با شعار خونخواهی عثمان اغتشاش داخلی که جنگ جمل نامیده می شود، بر امام تحمیل کرد.

معاویه با فاصله کمی، در قالب جنگ بزرگ صفین همین سیاست را پیش گرفت و در لحظات پیروزی امام، ناگهان جریان مدعی میانه_روی و اعتدال و صلح با میدان داری اشعث شکل گرفت و با تحمیل حکمیت بر امام، کمر حکومت علوی را شکست.

در ادامه پیامدهای جنگ صفین، خوارج و جنگ داخلی نهروان شکل گرفت و در نهایت با ضربت نهروانیان در سحر ۲۱ رمضان امام به شهادت رسیدند.

پ.ن: اگر مردم دوران بصیرت داشتند عدالت‌خواهی_فیک_معاویه هرگز نمی توانست نعمت عدالت الهی و حقیقی امام علی را جامعه بگیرد...

ما اگر آن زمان بودیم کدام طرف بودیم؟ امروز هم فرزندان علی و فرزندان معاویه در میدان مبارزه جهانی در حال نبردند، ما کدام طرفیم؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.