نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی:

آمریکا قصد متوقف‌کردن پیشرفت‌های بالنده دانشمندان ایران را دارد/ حرکت برای ترور اندیشه خودباوری و خداباوری

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مهمتر از ترور دانشمندان هسته‌ای حرکت آمریکا برای ترور اندیشه خودباوری و خداباوری است، گفت: ترور تفکر استقلال‌خواهانه به‌مثابه ترور صدها و هزاران دانشمند است...

هادی نیوز: دکتر سعید جلیلی شامگاه سه‌شنبه در اجتماع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: هدف اصلی آمریکا انرژی هسته‌ای نیست بلکه هسته انرژی ایران، ایمان و خداباوری است.

وی با بیان اینکه هدف برجام‌های 2 و 3 آمریکا آن است تا از انرژی هسته‌ای به هسته انرژی کشور برسد تصریح کرد: آنان در نظر دارند ایمانی را که پیشرفت و تعالی یک ملت را رقم می‌زند، بخشکانند.

وی افزود: همه کسانی که ادعای دفاع از حقوق و منافع ملت را دارند و می‌گویند ماهیت رفتار آمریکا هنوز خصمانه است، نباید با افتخار اعلام کنند که با این تعریف ما همه تندرو هستیم و اجازه ندهند آمریکا در بین صفوف ملت رخنه ایجاد کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با هشدار اینکه خطر بزرگ آن است که چشمه خودباوری را بخشکانند و این بزرگتر از آن است که جامی را بشکنند یا بر جامی سنگ بزنند، بیان کرد: ترور تفکر استقلال خواهانه، به‌مانند ترور صدها و هزاران دانشمندی است که در این پایگاه فکری ساخته شده و رشد یافته‌اند.

جلیلی گفت: از نظر اوباما کسی تندرو نیست که منابع قدرت جمهوری اسلامی را کاهش می‌دهد، از نظر وی آنچه مانع دست‌اندازی آمریکا به حقوق، منافع و ارزش‌های یک ملت شود تندروی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه آمریکا روزی آرام می‌گیرد که هسته انرژی کشور یعنی ایمان و خداباوری ملت را بتن‌ریزی کند، اظهار داشت: هدف آمریکا از چنین اقدامی متوقف کردن پیشرفت‌های مستقل و تحرک‌های بالنده دانشمندان ایران اسلامی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اعلام اینکه رفتار آمریکا در برجام اثبات گزاره مهم انقلاب اسلامی مبنی بر شیطان بزرگ بودن آمریکا است، تصریح کرد: خطر بزرگ آن است که چشمه خودباوری دانشمندان کشور را بخشکانند.

جلیلی با یادآوری اینکه تجارت و معامله‌ای سودمند است که به اصل سرمایه ضرر نرسد، اضافه کرد: اگر اصل سرمایه حفظ شود می‌توان با اتکا به آن سود برد چرا که اصل سرمایه ما روحیه شهادت طلبی است و با هر شهید بر اصل سرمایه یعنی روحیه شهادت طلبی اضافه می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام "شهدای ما هزینه‌هایی بودند که تقدیم کردیم" متذکر شد: مهمتر از ترور دانشمندان هسته‌ای حرکت آمریکا برای ترور اندیشه خودباوری و خداباوری است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: ترور تفکر استقلال خواهانه، به‌مانند ترور صدها و هزاران دانشمندی است که در این پایگاه فکری رشد یافته‌اند و اگر این پایگاه از دست برود، شبیه آن است که هزاران دانشمند خدوم که می‌توانند پیشرفت درون‌زای کشور را تضمین کنند از بین برود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: دشمنی آمریکا با تفکر اسلام ناب محمدی است که موجب پیشرفت و بالندگی ملتهاست.

جلیلی با اشاره به اینکه آمریکا مخالف داعش نیست، گفت: پرچم سیاه داعش که نشانه اسلام آمریکایی است بوی مرگ و مرگ‌اندیشی می‌دهد و آمریکا از پرچم لا اله الا الله ایران نگران است چون این پرچم پیشرفت، بالندگی و تعالی را نوید می‌دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر "هجمه همه‌جانبه دشمنان نشانه پیشرفت ما و استیصال آمریکا است" تصریح کرد: صرف بودن جمهوری اسلامی که پیشتاز پیشرفت در منطقه است، آمریکا را به چالش می‌کشاند.

جلیلی اظهار داشت: ما در فعالیت‌های بین المللی واحدهای مختلفی مانند واحدهای سیاسی، قدرت و علم را دارا هستیم و این مناسبات را با 300 کشور به‌جز رژیم صهیونیستی نامشروع انجام می‌دهیم و از رابطه سیاسی سازنده همه کشورها استقبال می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه در این روابط نیز یک استثنا وجود دارد آن هم دولت آمریکا است، افزود: در عرصه بین المللی از جنگ جهانی دوم تاکنون شاهد هستیم که آمریکا تحت عنوان مناسبات بین المللی می‌خواهد خودرا به جهان تحمیل کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه در همه عرصه‌ها رفتارهای استکباری از آمریکا دیده می‌شود بیان کرد: انقلاب اسلامی پدیده‌ای بود که می‌گفت "چه‌کسی این حق را به آنها داده؟" و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی سر داد تا کسی نتواند برای مسائل کوچک و بزرگ و حتی تحقیقاتی او حد و مرز تعیین کند.

جلیلی افزود: امروز دعوای ایران و آمریکا بر سر یک موضوع خاص مانند هسته‌ای نیست بلکه دعوا سر تمدنی است که ایران تشکیل داده که شعار آزادی خواهی و استقلال خواهی را سر می‌دهد و در این راه و نگاه مقاوم ایستاده است.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا با پدیده و شجره طیبه روبه‌رو شده که نتوانسته نه‌تنها جلوی آن را بگیرد بلکه هر روز شاهد رشد آثار و دستاوردهای نظام و انقلاب است.

 

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.