مقتدایی: سپاه برآمده از یک نظام مردم‌سالار دینی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اصول قانون اساسی جایگاه دارد. سپاه برآمده از یک نظام مردم‌سالار دینی است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  عباس مقتدایی خوراسگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تأسیس خدمات متعددی در این سال‌ها به مردم داشته است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اصول قانون اساسی جایگاه دارد.وی ادامه داد: در زمینهٔ دفاع از اصل انقلاب، حراست از دستاوردهای نظام اسلامی و پاسداری ازآنچه که در مفاهیم اسلامی اعم از موضوع سرزمین و اندیشه‌های اسلامی به‌عنوان رسالت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح‌شده است.مقتدایی تصریح کرد: سپاه برآمده از یک نظام مردم‌سالار دینی است. همه مختصات مربوط به این ساختار در درون آن متجلی شده است. خدمات سپاه علاوه بر ابعاد دفاعی و نظامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، بسیج عمومی، سازندگی و انواع و اقسام فعالیت‌های اجتماعی نیز برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متناسب با مأموریتش در داخل و خارج پیش‌بینی و تبیین شده است.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و زیرمجموعه‌های آن مشابهی در دنیای معاصر نداشتند و این انقلاب اسلامی بود که این روند را پایه‌گذاری کرد و امروز الگوی بسیج و سپاه در بسیاری از مناطق جهان اعم از مناطق آسیایی و غیر آسیایی و به‌ویژه در غرب آسیا نظیر عراق ، سوریه و امثال آن موردتوجه است.
مقتدایی خاطرنشان کرد: رویکرد مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پشتوانه‌های مردمی آن سبب شده تا سپاه صرفاً یک نیروی نظامی نباشد بلکه نیروی چندبعدی و چند رسالتی شناخته شود به همین دلیل است که یکی از نهادهای اساسی کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. نیروی انسانی موجود در این مجموعه بیانگر خوبی‌ها و دارایی‌های ملت ایران قلمداد می‌شوند.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.