راشاتودی:

گزارش تروریسم آمریکا درباره ایران، انکار بهت‌آور تروریسم واشنگتن -ریاض است

یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه در یادداشتی در رسانه راشاتودی از گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا که ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده، انتقاد کرده است...

هادی نیوز: یک رسانه روسی در مطلبی روز سه‌شنبه گزارش وزارت خارجه آمریکا که ایران را به تروریسم متهم می‌کند را «انکار بهت‌آور» حمایت واشنگتن و ریاض از اقدامات تروریستی در منطقه خوانده است.

این یادداشت به قلم «فینیان کانینگهام»، تحلیلگر مسائل خاورمیانه، خاطرنشان می‌کند که دولت آمریکا از سال 1984 ایران را بر اساس ادعاهای اثبات‌نشده در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده است.

«کانینگهام» با انتقاد از رویکرد دو گانه آمریکا می‌نویسد: «حوادث جهان، اعتبار آمریکا را زیر سوال برده و انکار حقیقت‌ها توسط این کشور را مورد تأکید قرار می‌دهند.»

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه به عنوان نمونه‌ای از این بی‌توجهی به حقیقت‌ها، حمله هفته گذشته گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در سوریه که به کشته شدن 270 نفر منجر شد را یادآور شده و نوشته است: «بهانه حمایت از گروه‌های میانه‌رو، پوششی بداندیشانه برای این واقعیت است که آمریکا برای براندازی دولت بشار اسد با تروریسم القاعده در یک جبهه مشترک قرار گرفته است.»

وی در بخش دیگری از این یادداشت، به جنایت‌های عربستان سعودی در یمن و کشتار کودکان توسط این رژیم هم اشاره کرده و نوشته در همان زمان که واشنگتن ایران را به تروریسم متهم می‌کند سازمان ملل متحد ائتلاف تحت رهبری عربستان را به این دلیل مورد سرزنش قرار داده است.

«کانینگهام»، با اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی دولت آمریکا و انگلیس از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن، این کشورها را همدست جنایت‌های یاد شده می‌داند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.