سئول:

آزمایش‌های اتمی کره شمالی ادامه یابد، پیونگ‌یانگ را با خاک یکسان می‌کنیم

یک مقام نظامی کره جنوبی تهدید کرده است که اگر فعالیت‌های اتمی کره شمالی ادامه یابد، سئول با موشک‌های بالستیک، پیونگ‌یانگ را به طور کامل نابود می‌کند....

هادی نیوز: خبرگزاری «یونهاپ» روز دوشنبه به نقل از یک مقام نظامی کره جنوبی تهدید کرده است که اگر آزمایش‌های اتمی کره شمالی ادامه پیدا کند، سئول پیونگ یانگ را «با خاک یکسان» می‌کند.

این مقام کره‌ای گفته است که سئول آماده است تا پایتخت کره شمالی را «با موشک‌های بالستیک و گلوله‌های با قدرت انفجار بالا، به طور کامل نابود کند.»

خبرگزاری یونهاپ نزدیک به دولت کره جنوبی است و بودجه آن هم رسما توسط دولت تأمین می‌شود.

کره شمالی روز جمعه برای پنجمین بار دست به آزمایش اتمی زد. پیونگ یانگ می‌گوید این بزرگترین آزمایش اتمی این کشور بوده و با موفقیت انجام شده است.

آمریکا و کشورهای غربی این آزمایش موشکی را محکوم کرده و گفته‌اند که تلاش خواهند کرد تا تحریم‌های تازه‌ای علیه کره شمالی وضع کنند.

واشنگتن علاوه بر تحریم‌های بین‌المللی، تحریم‌های یکجانبه‌ای هم علیه پیونگ یانگ اعمال کرده است. آمریکا می‌گوید در حال بررسی تشدید این تحریم‌هاست.

کره شمالی در دهه 90 میلادی با دولت «بیل کلینتون» به توافقی برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای‌اش دست یافت. هرچند پیونگ‌یانگ آن زمان فعالیت‌هایش را متوقف کرد، اما عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش و تصویب قانونی در کنگره علیه این توافق، کره شمالی را به از سرگیری فعالیت‌های اتمی‌اش واداشت.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.