روایت سردار نقدی از دوراهی‌ کشور در پی اقتصاد شیخ‌نشینی و اقتصاد صنعتی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در خصوص اقتصاد بر سر دو راهی قرار داریم و نمی‌دانیم باید اقتصاد شیخ نشینی را انتخاب کنیم یا اقتصاد صنعتی را....

هادی نیوز: سردار محمدرضا نقدی در بازدید از نمایشگاه فرهنگی کنگره ملی سرداران و 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش اقتصاد مقاومتی و تأثیر شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در خصوص اقتصاد بر سر دو راهی قرار داریم و نمی‌دانیم باید اقتصاد شیخ نشینی را انتخاب کنیم یا اقتصاد صنعتی را.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در توصیف اقتصاد شیخ نشینی تصریح کرد: اقتصاد شیخ‌نشینی به این معنا بوده که نفت خام را به غرب بفروشیم و ماشین لوکس و هواپیما خریداری کنیم و عده‌ای محدود سوار شوند و بقیه هم نگاه کنند.

وی درباره اقتصاد صنعتی نیز گفت: اقتصاد پیشرفته صنعتی نیاز به تلاش، جهاد و کار علمی دارد.

نقدی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان را در اقتصاد صنعتی موثر خواند و افزود: اقتصاد دانش‌بنیان از پایه‌های اصلی اقتصاد صنعتی است، بدین منظور باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرد.

رئیس بسیج مستضعفین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه راهکار شما برای جلوگیری از خروج نخبگان از کشور چیست، گفت: دستگاه‌های ثروتمند زیادی از جمله وزارت نفت هستند که حقوق‌های خوبی می‌دهند و می‌توانند حمایت کنند، به گونه‌ای که به جای اینکه خارجی‌ها برای نخبگان ما دعوت‌نامه بفرستند وزارت نفت می‌تواند از نخبگان دعوت کند.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.