لاریجانی:

رؤسای کشورهای کوچک نفت‌خیز با تلفن قدرت‌های جهانی مسیر خود را عوض می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رؤسای کشورهای کوچک نفت‌خیز با یک تلفن قدرت‌های جهانی مسیر خود را عوض می‌کنند...

هادي نيوز: علی لاریجانی در نشست شورای اداری شهرستان گچساران با اشاره به ایام محرم و صفر اظهار کرد: همیشه انسان باید این حس را داشته باشد که حیات باعزتی برای خود خلق کند.

وی در همین زمینه گفت: در دنیای کنونی خیلی کشورهای اطراف ما هستند که نفت و گاز دارند و پول زیادی عاید آنها می‌شود،‌ اما وضع و حال آنها را که نگاه کنیم عزتمندانه زندگی نمی‌کنند و با یک تلفن قدرت‌های جهانی مسیر آنها عوض می‌شود.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: اما در کشور ایران بخشداران هم با صلابت هم از کیان ایران اسلامی حمایت می‌کنند و یک جوان بسیجی وصیتنامه با صلابت می‌نویسد که همان سخن امام حسین (ع) است به این مضمون که زندگی باید در پناه عزت و مردانگی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه امروز جوانان ما با غیرت حرف می‌زنند و با غیرت در مقابل استکبار می‌ایستند به خاطر معارف و الگوگیری از تفکر اهل بیت است که اکنون در کشور ما این تفکر عمیق‌تر شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه ممکن است در افکار سیاسی، قبیله‌ای و قومی تکثر در کشور وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: اما زیربنای وحدت‌ در کشور مستحکم بوده چرا که محور وحدانی داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: قبایل و افکار مختلفی داریم اما همه در یک چیز همفکر و هم عقیده هستند و آن محب اهل بیت بودن است که حتی اهل سنت ما هم تعلق خاطر به آن دارند.

رئیس قوه مقننه به موضوع مهم ولایت اشاره کرد که از دل تفکر اهل بیت بیرون آمده و در همین خصوص با بیان اینکه صاحبنظران ولایت را نقطه کانونی محبان اهل بیت می‌دانند،‌ تصریح کرد: ما زنده به ولایت امیرالمؤمنین (ع) هستیم که باعث وحدت و انسجام ما شده است.

وی موضوع ولایت فقیه را در چارچوب همین موضوع دانست و گفت: در احادیث و روایات نیز آمده است و ما نیز در زمان غیبت به فقها و مراجع مراجعه می‌کنیم که تحقق عینی آن در کشور در وجود حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

لاریجانی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها اختلافات آنها به افتراق‌های بزرگ تبدیل شده است‌، گفت: اما با نعمت ولایت فقیه در کشور این اختلافات به وحدت می‌رسد.

وی افزود: در نظام و انقلاب ما که افراد و سلائق مختلفی حضور داشتند این ولایت فقیه بوده که مملکت را جمع کرده و در آن وحدت ایجاد شده و خیر و برکت از این رهگذر نصیب کشور و مملکت شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان شرایط موجود کشور و کمبودها و مضیقه‌هایی که وجود دارد،‌ گفت: 200 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور صرف حقوق و مزایا می‌شود چون سیستم دیوانی کشور بر این اساس بوده و تنها 20 هزار میلیارد تومان برای عمران کشور در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: 90 درصد منابع را باید صرف ادارات و حقوق و مزایا کنیم که این دورنمای بدی برای کشور است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر کوچک شدن و چابک شدن دولت اشاره‌ کرده‌اند برای اینکه پول دولت بیشتر صرف عمران شود.

وی با تأکید بر اینکه با دولت کوچک و چابک می‌توان مشکل بیکاری را حل کرد، افزود: بخش‌های تولیدی باید فعال شوند لذا دچار بیماری بزرگی هستیم که سیستم بخش جاری بیش از عمرانی اعتبارات را از آن خود کرده است.

لاریجانی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور بیشتر شود، تصریح کرد:‌ رهبری نیز در برنامه اعلام کرده‌اند که متوسط رشد باید 8 درصد باشد تا بتوانیم در سال‌های آینده جهشی را در اقتصاد خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید بسترهای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را فعال کنیم،‌ خاطر نشان کرد: به همین دلیل باید بستر کار و تولید بری جوانان فراهم شود تا جوانان فارغ‌التحصیل کارآفرین شوند که اگر همه ما اینگونه فکر کنیم، موفق خواهیم شد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه هیچ کشوری صرفاً با بخشنامه و قانون توسعه پیدا نمی‌کند، یادآور شد:‌ قانون باید تنها مسیرها را مشخص کند و بنا به فرموده رهبری معظم انقلاب مجلس نیز ریل‌گذاری لازم را انجام دهد، اما لوکوموتیو آن خود مردم هستند که باید با استفاده بهتر از توان آنها آینده بهتری را برای ایران اسلامی رقم زنیم. 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.