صفوی در جمع خبرنگاران:

دموکرات‌ها برای پیروزی بر جمهوری‌خواهان به عملیات آزادی سازی موصل نیاز دارند

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات پیش رو به عملیاتی که اکنون در شمال موصل انجام می‌شود نیاز دارند...

هادی نیوز: سرلشکر رحیم‌صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا  در حاشیه مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی در پاسخ به سوالی پیرامون عملیات اخیر در شمال موصل اظهار داشت: آمریکایی‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری خود به این عملیات نیاز دارند و دموکرات‌ها نیز برای پیروزی بر جمهوری‌خواهان نیازمند این عملیات هستند.

سرلشکر رحیم‌صفوی افزود: در این عملیات مردم عراق داعش را در مهمترین پایگاه آنها یعنی موصل شکست دادند و تبعات این شکست قابل تأمل است.

وی با بیان اینکه با از بین رفتن داعش در موصل و حضورشان در سوریه ممکن است فشار بر این کشور شروع شود، گفت: این بازی بزرگی است که آمریکا شروع کرده و امکان دارد معادله سیاسی آنها و روسیه را دچار تغییر کند.

صفوی ادامه داد: البته روس‌ها تاکنون خوب ایستادگی کرده‌اند ولی جنگ نهایی و تقابل راهبردی در سوریه تعیین می‌شود و امیدواریم در این تقابل آنچه نتیجه کار است به نفع سوریه و مردم عراق باشد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا در پایان ابراز امیدواری کرد که صلح در سوریه و عراق برقرار شود چراکه ایران نیز به دنبال این صلح است.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.