روز حقوق بشر با سلطه مدعيان دروغين

حقوق بشر از معدود واژگاني است كه مي‌توان مظلوم‌ترين واژه در ادبيات سياسي بشمار آ‌رود. بیستم آذر 1948 با تصويب اعلاميه حقوق بشردر سازمان ملل متحد به عنوان روزجهانی حقوق بشر ناميده شده است. اين نامگذاري ابزاري در دست قدرتهاي مستكبر جهان غرب براي درهم كوبيدن مخالفان بوده است، اين مفهوم از دو كليد تشكيل شده است:

1- حقوق:حقوق در آموزه‌هاي ديني و حتي در مكاتب بشري تعريف خاص خود را دارد، اختياراتي كه شارع مقدس به انسان نسبت به برخي امور مي دهد و يا حكومت‌ها براي ملت‌ خود و يا برخي مناصب و افراد قائل مي‌شود حق آنها قلمداد مي‌شود هيچكس مجاز نيست اين حدود و  حقوق را محدود و يا افراد را نسبت به آنها مسلوب‌الاختيار سازد.

2- بشر: حقوق تمامي انسانها محترم است، نمي‌توان با اعمال سليقه برخي ملت‌ها مانند ملت‌هاي مظلوم فلسطين ، عراق و افغانستان را از آن مستثني نمود يا نمي‌توان مردمان غرب را برتر از ديگر انسانها بشمار آورد.

اسلام آخرين دين حيات‌بخش آسماني همه انسانها را برابر و برادر مي‌داند و حقوق هر انساني را به جاي خود محترم مي‌شمارد.

امام سجاد (ع) مي‌فرمايند: حق هم‌كيشانت آن است كه در دل براي آنان آرزوی سلامتي داشته باشي و به آنان مهر بورزي و با بدشان مدارا كني... و حق اهل ذمه آن است كه از آنان هر آنچه خدا قبول كرده قبول كنی و به آنان وقتی كه به عهد الهي عمل مي‌كنند ستم نكني.

امام خامنه‌اي تأكيد فرمودند: ما به ادعا‌هاي طرفداري از حقوق بشر كه امروز از طرف دولت‌ها و سازمانهاي وابسطه به ابرقدرتها در دنيا اعلام مي‌شود، كوچكترين اعتقادي نداريم . و در جاي ديگر تصريح نمودند كه سران استكبار جهاني حق ندارند نسبت به حقوق بشر اظهار نظر كنند زيرا بيشترين نقض حقوق بشر در جهان توسط آنها و وابستگانشان صورت مي‌پذيرد.

ايجاد بيش از هزار پايگاه نظامي امريكا در نقاط مختلف جهان براي سلطه‌گري و غارت سرمايه‌هاي ملت‌ها، داشتن مخوف‌ترين زندانهاي  ضد بشری همچون زندان گوانتانامو و زندان ابوغریب و بسیاری از زندانهای مخفي و نيمه مخفي در كشورهاي مختلف جهان، بمباران اتمي هيروشيما و ناكازاكي ژاپن كه ميليونها انسان بي‌گناه و بي‌دفاع را كشته و يا مجروح و معلول ساخت، سركوب ناراضيان و معترضان ، با شدیدترين و بي‌رحمانه‌ترين ابزارها و شيوه‌ها از جمله ، سركوب جنبش وال‌استريت در امريكا و سركوب اعتراضات ملت‌هاي اروپايي در قبال مشكلات اقتصادي و بحران اخلاقي غرب، تعيين گزارشگران ويژه براي ديگر كشورها كه زمينه اعمال فشار بر مخالفان را بدينوسيله فراهم می سازند مانند انتخاب احمد شهيد در امور ايران،‌ تهاجم و اشغال كشورها به رسم دوران استعمار کهن مانند اشغال عراق و افغانستان ، تهدید و تحريم و فشار بر ملت‌هاي مستقل، حمايت از ديكتاتورها و حكومت‌هاي پادشاهي و استبدادي مانند يمن، ليبي، عربستان و ...، حمايت همه‌جانبه از رژيم اشغالگر قدس و سلب كردن حق حيات از ملت‌ مظلوم فلسطين، تحريم‌هاي ظالمانه و يكجانبه عليه ملت ايران، استفاده ابزاري از سازمانها و مجامع بين‌المللي، و دهها و صدها مورد ديگر تنها گوشه‌اي از كارنامه سياه استكبار جهاني و ليبرال دمكراسي غرب بشمار مي‌روند.

لشكركشي ناتو به فرماندهي امريكا براي حمله به سوريه چهره ضد انساني دولتمردان امريكا و ماهيت غير حقوقي ليبرال دمكراسي را آشكار مي‌سازد، داشتن زرادخانه‌هاي اتمي و توليد سلاحهاي كشتار جمعي غرب كه همواره فضاي رعب و وحشت را بر افكار ملت‌ها تحميل مي‌كند آرامش و آسايش ملت‌ها را بر هم مي‌ريزد و علاوه بر آن امكان سرمايه‌گذاري براي پيشرفت و توسعه سياسي و اقتصادي و صنعتي را از دولت‌ها سلب مي‌كند.

حمايت جهان غرب از تروريسم امنيت جهاني را به مخاطره انداخته است،‌ خارج ساختن گروهك تروريستي منافقين از ليست گروههاي تروريستي و حمايت از القاعده و طالبان و معارضان در كشورهاي اسلامي، تحريك و حمايت‌ از صربها براي كشتار مسلمانان بوسني و هرزگوين نشان مي‌دهد نظام سلطه‌گر قابل اعتماد و قابل اتكا نيست و رابطه و مذاكره با آنها دامي است جهت تخريب چهره كشورهاي مخالف ، مضافاً اينكه هيچ سودي از اين مذاكرات نصيب كشورهاي مستقل نخواهد شد. اميد است ملت‌هاي غربي با هوشيار و اقدام انسان دوستانه ، دولتمردان خود را بر كنار و در مسير حقوق بشر قرار گيرند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.