رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

نفوذی‌ها مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و دنبال اقتصاد شیخ‌نشینی هستند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد نفوذی ها مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و می‌خواهند فقط نفت استخراج کنیم و بشکه‌بشکه بفروشیم این اقتصاد مقاومتی نیست، بلکه اقتصاد شیخ‌نشینی است...

هادی نیوز: سردار محمدرضا نقدی در مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور که ظهر امروز در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شده بود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی بحمدالله در فتح سنگرهای حساس منطقه پله‌های پیشرفت را به سرعت طی می‌کند و این فتح، تصرف خاک و سرزمین نیست، بلکه تسخیر دل‌های ملل منطقه است. در سوریه اقتدار این نظام به‌گونه‌ای است که اوباما صراحتاً می‌گوید «سوریه موی مرا سپید کرد». این عظمت انقلاب است که مستکبران را از تخت‌های فخرفروشی و سلطه‌گری‌شان به زیر کشیده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به دوران سرنوشت‌ساز رسیده است و فرمول عمل در این دوران حساس را رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی دانسته‌اند.

سردار نقدی با بیان اینکه مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی، نفوذی‌هایی هستند که اجازه نمی‌دهند ایران به پیشرفت برسد اظهار داشت: نفوذی‌ها می‌خواهند ایران را همانند کشورهای شیخ‌نشین وابسته به بیگانگان کنند، به‌طوری‌که فقط نفت استخراج کنیم و بشکه بشکه بفروشیم، این اقتصاد مقاومتی نیست، بلکه اقتصاد شیخ‌نشینی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تحمل مشکلات و سختی‌ها را شرط پیشرفت خواند و خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند بدون متحمل شدن سختی پیشرفت کنند و فکر می‌کنند که با سفرهای خارجی رفتن و لبخند زدن و قرارداد امضا کردن، کشور توسعه پیدا می‌کند. باید پس از تعیین هدف‌ها راه درست رسیدن به آنها را انتخاب و با افزایش آستانه صبر و تحمل، بر مشکلات غلبه کنیم. دستاوردهای بزرگ صنایع دفاعی ما از تحمل مصائب جنگ تحمیلی حاصل شده و این سنت الهی در تمام حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مصداق دارد.

وی ادامه داد: در راه رساندن کشور به مرزهای توسعه و پیشرفت، دانشگاه‌ها و مراکز تولید علم ما شبانه‌روزی در حال تلاش هستند و دولت محترم اگر قصد مدیریت الگوی توسعه و پیشرفت کشور را دارد، باید محصولات و دستاوردهای علمی متخصصان داخلی را به مرحله صنعتی‌سازی برساند. اگر حرف از کشورهای جهان اول می‌زنیم باید بدانیم که همه آنها پیش از ظواهر و تجملات امروز به خودباوری رسیده و رویکرد حمایت از تولیدات داخلی خود را در دستور کار قرار داده بودند.

سردار نقدی تصریح کرد: اگر چه بنا به فرموده مقام معظم رهبری دولت محترم اقداماتی در راستای عملیاتی‌سازی مبانی اقتصاد مقاومتی انجام داده است، اما سرعت این رشد بسیار کند است و هنوز راه بسیاری تا رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد. متأسفانه بسیاری از مسئولان مفاد تبیینی در برنامه جامع اقتصاد مقاومتی را تنها به قصد تنظیم متون سخنرانی خود مطالعه کرده‌اند و پس از دیدارهای رهبری با گروه‌های مختلف تنها به بازخوانی و تکرار زبانی همان دستورات می‌پردازند.

وی بیان داشت: نیاز داریم تا برنامه‌ریزی مدون و اراده مصمم پیرامون عمل به سیاست‌های اقتصاد درون‌زا به وجود بیاید و مسئولان دست از اقدامات ستادی و تفویض مسئولیت‌ بردارند و با دغدغه پای کار بیایند.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.