مجلس در بررسی برجام تابع رفتار کنگره آمریکا نیست/ فروزنده

توافق هسته‌ای بدون لغو تحریم‌ها مفهوم ندارد

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: مجلس باید دقیق و بدون در نظر گرفتن رفتار کنگره آمریکا برجام را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف آن را اطلاع‌رسانی کند.

خبرگزاری فارس: مجلس در بررسی برجام تابع رفتار کنگره آمریکا نیست/ توافق هسته‌ای بدون لغو تحریم‌ها مفهوم ندارد

 

لطف‌الله فروزنده عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس ، با تاکید بر اهمیت بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، گفت: آنچه که برای ملت ما اهمیت دارد این است که ببینیم ما در مذاکرات هسته‌ای چه امتیازاتی داده‌ایم و در قبال آن چه امتیازاتی را خواهیم گرفت.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران افزود: طبیعتا همه ما می‌دانیم طبق آنچه در برجام آمده، فردو به یک سایت تحقیقاتی تبدیل خواهد شد، تعداد سانتریفیوژها کاهش پیدا خواهد کرد و در آب سنگین اراک هم تغییراتی خواهیم داد ولی در مقابل چه چیزهایی خواهیم گرفت؟ آیا تحریم‌ها برداشته خواهد شد؟ آیا حق تحقیق و توسعه ما حفظ خواهد شد؟

وی گفت: سؤالات جدی بسیاری در افکار عمومی وجود دارد و مجلس موظف است پاسخ این سؤالات را پیگیری و از حقوق ملت دفاع کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت دهم خاطرنشان کرد: به هیچ وجه مجلس ما تابع رفتار کنگره آمریکا نیست، مهم این است که مشخص شود ما در این مذاکرات چه دستاوردهایی داشتیم.

فروزنده اضافه کرد: مجلس می‌بایست دقیق و بدون در نظر گرفتن رفتار طرف مقابل و کنگره آمریکا برجام را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف آن را اطلاع‌رسانی کند تا خیال مردم راحت شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر قرار است ما امتیازاتی بدهیم باید در مقابل آن چیزی را دریافت کنیم، اظهار داشت: وضعیت تحریم‌ها و ابهامات دیگری که وجود دارد در این توافق باید مشخص شود. اصلا ما مذاکره کردیم که تحریم‌ها برداشته شود. اگر قرار باشد تحریم‌ها باقی بماند، مذاکره و توافق مفهومی ندارد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.