آمانو: نمونه‌برداری از پارچین به وسیله طرف ایرانی و تحت نظارت آژانس صورت گرفت

 

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با یک روزنامه اتریشی ضمن اعلام مصمم بودن ایران برای اجرای نقشه راه همچنین گفت که نمونه‌برداری از پارچین به وسیله طرف ایرانی و تحت نظارت آژانس صورت گرفته است.

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با روزنامه اتریشی «پرسه» درباره سفر اخیر به ایران گفت: «تصمیم‌گیرندگان برای اجرای نقشه راه و توافق هسته‌ای بسیار مصمم هستند و می‌خواهند که این روند را تسریع ببخشند.»

پرسه از آمانو پرسید که آیا در جریان دیدار از پارچین شواهدی مبنی بر ساخت تسلیحات هسته‌ای دیده‌اید یا خیر که آمانو گفت: « هنوز خیلی زود است که در این مورد صحبت شود. ما دیدیم که بازسازی در این محل آغاز شده است اما ما هیچگونه تجهیزاتی ندیدیم.»

وی درباره نمونه‌برداری  و اعتماد به ایران در این زمینه هم گفت: «نمونه‌ها را طرف ایرانی ارائه داد و ما آنها را تحت نظارت قرار دادیم. برداشتن یک نمونه فقط بخشی از یک روند پیچیده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این روند را زیرنظر دارد و مسئولیت آن هم بر عهده آژانس است. اعتماد یا بی‌اعتمادی مسئله ما نیست. مهم این است که یکپارچگی نمونه‌ها تائید شود.»

 

منبع : فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.