زیبا کلام :

بايد احمدي‌نژاد جديد را بپذيريم/ نباید گذشته را بر سرش کوبید!

به دنبال استقبال محافل اصلاح طلب از مواضع اخیر رئیس جمهور، صادق زيباكلام هم در یادداشتی به پیشواز احمدی نژاد رفت.

به گزارش جهان، این فعال اصلاح طلب و از حامیان هاشمی رفسنجانی، پس از آوردن جملات جنجالی احمدی نژاد درباره انتخابات و قانون اساسی در اعتماد نوشته است: حرف های احمدی نژاد کاملا درست است.

زیبا کلام در تکمیل سخنان رئیس جمهور به شورای نگهبان هجمه برده و گفته است: اساسا نفس اينكه يك نهادي بيايد به مردم بگويد كه چه كساني صلاحيت دارند و چه كساني ندارند، در حقيقت مغاير با اصل و اساس دموكراسي است. احمدي‌نژاد درست مي‌گويد كه اساس دموكراسي بر روي اين اصل استوار شده كه مردم بايد خودشان و با راي مستقيم‌شان حكومت را برگزينند. 

وی البته اشاره ای به این موضوع نمی کند که حتی در کشورهای غربی مدعی دموکراسی هم هر کسی نمی تواند کاندیدای انتخابات شود و برای ورود به نهادهای حساس و تصمیم گیر می بایست از چند فیلتر عبور(مشابه شورای نگهبان) کند.

با این حال زیباکلام نظر بامزه ای دارد: بنيان دموكراسي روي اين اصل ساده قرار گرفته كه مردم هر كسي، حتي اگر خواستند يك فرد عامي و بيسواد را مي‌توانند براي رياست و نمايندگي خود برگزينند!

بايد احمدي‌نژاد جديد را بپذيريم

وی با بیان این سوال که آيا واقعا آقاي احمدي‌نژاد دچار يك تحول روحي و معرفتي شده؟، به افراطیون اصلاح طلب و همفکرانش توصیه کرده است: اينكه گذشته را هي علم كنيم و بر سر وي بكوبيم يك واكنش در قبال احمدي‌نژاد جديد است. يك واكنش ديگر آن است كه به وي خوشامد بگوييم و به وي يادآوري كنيم كه يك گام برداشته و حالا منتظريم كه گام‌هاي بلندتري در جهت تحقق دموكراسي در كشور بردارد.
 
زیبا کلام پیشنهاد خود را اینگونه مطرح کرده است: ما بايد احمدي‌نژاد جديد را بپذيريم يا درست‌تر گفته باشيم، اينقدر كدر، بدبينانه، سياه و منفي به انسان‌ها نگاه نكنيم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.