اخبار کوتاه

«امیرفرشاد ابراهیمی» یکی از عاملان ماجرای معروف به «نوارسازان» که با همکاری «شیرین عبادی» و «الهه هیکس» در دوره اصلاحات رخ داد، این روزها به مهره‌ای سوخته برای جذب جاسوس برای سازمان‌های اطلاعاتی غربی بدل گشته است. وی که سال ۸۱ از کشور گریخت، اکنون با وعده‌هایی چون آموزش رایگان و حقوق و مزایای بالا به افراد در داخل کشور در شبکه جاسوسی فیس‌‌بوک، سعی در جذب نیروهای نفوذی در داخل کشور را دارد.

   ***  مشاور حقوقی استاندار تهران از تشكیل پرونده و دستگیری چهار عضو شوراهای اسلامی برخی از شهرستان‌های تهران خبر داد. «ولی‌الله داوریان» در پاسخ به اینكه گفته می‌شود چند نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان تهران سوءاستفاده مالی كرده‌اند، گفت: این خبر صحیح است. این افراد كه چهار نفر هستند بیش از 400 میلیون تومان سوءاستفاده مالی كرده‌اند و پرونده آن‌ها در دادگاه مفتوح است.
  

***  «احمد شهید» گزارشگر به‌اصطلاح حقوق بشر در امور ایران که گزارش‌های ادعایی‌اش در راستای سیاست‌های دولت‌های غربی طراحی می‌شوند، در نوع جمع‌آوری اطلاعات خود شیوه‌ای بسیار عجیب را دنبال می‌کند. در این راستا وی در جدیدترین دیدارش، با «پرویز خزاعی» از عناصر و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین، در دفتر حقوق بشر نروژ پای یک میز نشست. نکته جالب اینجاست که چطور گزارشگر حقوق بشری می‌تواند برای تهیه گزارش‌های خود به افرادی مراجعه کند که خود نقض‌کننده آشکار حقوق بشر و تروریست هستند.
  

***  منابع آگاه از گفت‌وگوی تلفنی «احمد الاسیر» رهبر جریان سلفی لبنان، با نخست‌وزیر قطر پرده برداشتند، الاسیر در این گفت‌وگو از حمد‌بن‌جاسم خواسته تا به وی پول کافی برساند. الاسیر اعلام کرده که با اتمام مبالغ دریافتی قبلی، دیگر قادر به ادامه برگزاری تظاهرات علیه نظام سوریه و حزب‌الله، تبلیغ برای جنبش سلفی، پرداخت حقوق نگهبانان و افراد مسلح خود نیست. همچنین در این گفت‌وگو قرار شده تا حمد فعلاً از طریق حساب بانکی یک واسطه، مبلغ 300 هزار دلار برای الاسیر بفرستد و در مرحله بعد، مقدار پول بیشتری را با هدف تجهیز افراد به اسلحه و گسیل آن‌ها به سوریه ارسال کند.
  

***  بانک «استاندارد چارترد» به‌دلیل نقض تحریم‌ها و ادامه همکاری با ایران در فصل سوم سال، تاکنون 340 میلیون دلار جریمه پرداخت کرده است. اداره خدمات مالی و مقام‌های ناظر بانکی نیویورک اعلام کردند که بانک استاندارد چارترد، روابط مالی با ایران را پنهان می‌کند و باوجود تحریم‌ها، به این روابط ادامه می‌دهد. رؤسای این بانک با وجود جریمه‌های اعمال شده، به اوضاع مناسب مالی آن تأکید کرده و بارها اعلام کرده‌اند که مایلند در بازارهای غرب آسیا(خاورمیانه) و هند سرمایه‌گذاری کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.