اخبار کوتاه

...

*** اطلاعات به‌دست آمده حاکی از آن است که اصلاح‌طلبان بر خلاف برخی ادعاهای ظاهری، به‌شدت در پی شرکت در انتخابات هستند و محمد خاتمی نیز گزینه نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات است. نزدیکان خاتمی معتقدند که نظام مجبور به تأیید صلاحیت خاتمی است(!) و در صورت این اتفاق، خاتمی در همان دور اول، پیروز انتخابات است! همچنین گفته می‌شود خاتمی به‌تازگی نامه‌نگاری‌هایی را با برخی مقامات مسئول انجام داده که در این نامه‌ها از مطالب تندی که به وی نسبت می‌دهند، اعلام برائت کرده و گفته است: «این مطالب ربطی به من نداشته و درست نیست.» این در حالی است که وی به‌تازگی به بهانه روز دانشجو، به نظام حمله و از فتنه‌گران، حمایت کرده است.

 

*** «احمد شیبانی» با رد اظهارات یكی از مسئولان بانك مركزی كه گفته بود ارز اختصاص یافته و در اختیار وزارت بهداشت، صرف خرید كالاهای آرایشی شده است، گفت: اتفاقاً ما شاكی هستیم كه چرا به جای اینكه ارز مرجع را به داروهای حیاتی و مورد نیاز و نیز برخی تجهیزات پزشكی كه امروز از مهم‌ترین اولویت‌های كشور است، اختصاص دهند، آن را برای خرید و واردات لوازم آرایشی و خودروهای لوكس اختصاص داده‌اند. رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مسئولان اختصاص ارز باید توضیح دهند كه چرا به جای دارو، به لوازم آرایشی، غذای سگ، زین اسب، دسته بیل و... ارز مرجع اختصاص داده‌اند.»

 

*** نماینده اردستان در مجلس درباره احضار وزیر تعاون به مجلس و سؤال از وی گفت: مشکلات زیادی در داخل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد، ازجمله اینکه لیست 50 نفره‌ای وجود دارد که هم دانشجو هستند و هم مدیرکل؛ این موضوع به لحاظ قانونی اشکال دارد.وی دریافت وام قرض‌الحسنه 100 میلیاردی از سوی شیخ‌الاسلامی و تشکیل مرکز تعاون در یکی از معاونت‌های وزارت‌خانه که لابی‌هایی در آن صورت می‌گیرد و اختصاص پاداش 50 و 18 میلیون تومانی وزیر به دو تن از معاونانش را از دیگر محورهای سؤالات خود از این وزیر خواند.

 

*** دادستان کل رژیم صهیونیستی، ادعانامه‌ای علیه «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه‌ این رژیم، به اتهام رسوایی مربوط به کلاهبرداری و پولشویی، صادر کرد که طبق آن، لیبرمن بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ چند میلیون دلار از تاجران مختلف از طریق شرکت‌های کاذب دریافت کرده بود. وی همچنین متهم است که به «سیف‌بن‌آری»، سفیر پیشین این کشور در روسیه سفید، در ازای دریافت اطلاعاتی ترفیع داده است. لیبرمن به‌دلیل همین فسادهای مالی استعفا کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.