وقتی سران سعودی به جنون می‌رسند!

«سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان در تندترین اظهارات خود علیه شیعیان منطقه عوامیه عربستان که حکایت از سیاست ضدشیعی وی دارد، آن‌ها را تهدید کرد پس از کشیدن حصار به دور عوامیه، شیعیان این منطقه را قتل‌عام خواهند کرد.

 

سعود الفیصل این سخنان را در پاسخ به سؤالی در مورد زمین‌های حصارکشی شده در این منطقه اظهار کرد.

یکی از بازداشت‌شدگان به شبکه الجزیره گفت: به‌نظر می‌رسد با ورود به سومین سال انقلاب مردم عربستان، صبر حکام آل‌سعود لبریز شده است و این‌گونه اظهارات، گویای عمق ترس و نگرانی حکام آل‌سعود است. وی همچنین افزود: این عجیب نیست؛ زیرا از زمانی که عبدالعزیر آل‌سعود این منطقه را اشغال کرده، شیعیان آن در بدترین وضع معیشتی زندگی می‌کنند و آل‌سعود، خون آن‌ها می‌ریزد و ثروت و سرمایه آن‌ها را به تاراج می‌برد. از زمان آغاز انقلاب مردم این منطقه علیه رژیم آل‌سعود، رعب و وحشت حکام سعودی بیشتر شده و بر ظلم خود نسبت به آن‌ها افزوده‌اند.

گفتنی است عربستان سعودی سیاست محرومیت همراه با سرکوب را علیه اقلیت مذهبی این کشور از جمله شیعیان منطقه شرقیه، اسماعیلیه و زیدیه در نجران، عسیر و مالکیه در حجاز به کار گرفته است. آل‌سعود نسبت به خواسته‌های این اقشار، مخصوصاً شیعه دوازده امامی که در حدود 15 تا 20 درصد مردم این کشور را تشکیل می‌دهند، بی‌تفاوت است. این در حالی است که گفته می‌شود حدود 90 درصد چاه‌های نفت عربستان در این منطقه (قطیف و احسا) قرار دارد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.