معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران:

دعوای دولتی‌ها و مجلسی‌ها دشمن را ذوق‌زده کرد

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران با ابراز تأسف از اتفاق روز یکشنبه مجلس و دعوا بین دولتمردان و مجلسی‌ها گفت: این روز یکی از بدترین روزهای انقلاب بود چرا که زمینه ذوق‌زدگی دشمن را فراهم کرد.

حمیدرضا مقدم‌فر بعد از ظهر امروز در جمع اعضای خانه مطبوعات استان همدان، با بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این انقلاب با محتوای فرهنگی خود، توانست در میان تمام ملت‌های آزادیخواه جهان تأثیرگذار بوده و زمینه خیزش انقلابی آنها را فراهم آورد.

وی الگوسازی انقلاب برای دیگر ملت‌ها را یکی از شاخصه‌های آن دانست و ادامه داد: کشورهای منطقه با تأسی از انقلاب اسلامی ایران، هویت خود را بازیافته و برای تعیین سرنوشت خود، در مقابل ظلم و ستم برخاسته‌اند.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به موج فزاینده بیداری اسلامی در کشورهای منطقه از یک سو و تلاش دشمن برای مهار کردن آن از سوی دیگر تصریح کرد: باید نسبت به این شرایط بصیر و آگاه بود و مانع از تحقق اهداف دشمن شد.

*صدور انقلاب دکترین امام بود

وی در بخش دیگری از سخنانش به دکترین امام خمینی (ره) از صدور انقلاب به جهان سخن گفت و ادامه داد: امام راحل (ره) از همان اوائل پیروزی انقلاب، از صدور پیام انقلاب اسلامی به دنیا سخن گفتند و همواره بر آن تأکید داشتند.

به گفته مقدم‌فر برخی از افراد و جریانات مانند ملی‌مذهبی‌ها بر امام خمینی(ره) خرده گرفتند که چرا در وضعیتی که انقلاب اسلامی نوپاست سخن از صدور انقلاب می‌کنید و اصلاً باید دید این امر شدنی هست؟

وی در تشریح این مطلب خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب با دوراندیشی و مواضع حکیمانه خود همواره بر این مهم تأکید داشتند به طوری که امروز آثار آن را در جریانات بیداری اسلامی در شمال آفریقا، خاورمیانه و غرب آسیا شاهد هستیم.

*انقلاب ایران قطعه کوچکی از پازل مهندسی انقلاب در جهان است

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها قطعه کوچکی از پازل مهندسی انقلاب بود که امروز به یاری خداوند شاهد بسترسازی برای تکمیل آن در دنیا هستیم.

وی برچیدن سفره استبداد در کشور را یکی از برکات انقلاب برشمرد و در ادامه ابراز داشت: نگاه جهانی امام خمینی به انقلاب بسیار عمیق و تحول‌زا بود به طوری که افق دید ایشان امروز موجبات تحولات در عرصه‌های جهانی شده است.

مقدم‌فر با اشاره به اینکه باید همواره شکرگزار نعمت انقلاب بود، از دستاوردهای آن در حوزه‌های مختلف سخن راند و افزود: با وجود تحریم‌ها و تهدیدها، کسب چنین موفقیت‌هایی نشان از پویایی نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی در ادامه از برخی نجواها مبنی بر اینکه در دوره رضاخان و یا پهلوی فلان پل ساخته می‌شده و یا به خاطر گرانفروشی فلان نانوا، رضاخان وی را برای درس عبرت دیگران به داخل تنور انداخته، گفت: برخی از این مسائل افسانه‌ای بیش نبود و آن دسته از خدمات جزئی انجام شده نیز به هیچ وجه قابل مقایسه با خدمات کلان جمهوری اسلامی نیست.

معاون فرهنگی‌ ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: البته باید خدماتی به مراتب بیشتر و بهتر از خدمات کنونی را به مردم ارائه داد چرا که برای ساختن ایران راهی بس دراز در پیش داریم.

*دشمنان موفقیت ایران را برنمی‌تابند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرعت پیشرفت علمی کشور 11 برابر جهان است، اظهار داشت: موفقیت ایران در عرصه‌های مختلف علمی مانند نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هوافضا، انرژی هسته‌ای و... تمام دنیا را بهت‌زده کرده است.

مقدم‌فر با اشاره به اینکه دشمنان نظام هیچگاه پیشرفت علمی ایران را برنمی‌تابند، ادامه داد: وقتی ایران موفق به ارسال موجود زنده به فضا شد برخی از رسانه‌های غربی با ایجاد شبهه‌افکنی دنبال مخدوش کردن این دستاورد بزرگ بودند.

وی ادامه داد: دروغ‌پردازیی‌هایی از این دست که میمونی که باید به فضا ارسال می‌شد، خال داشت اما میمونی که از فضا به زمین بازگشته خال ندارد، تنها و تنها در راستای عناد با موفقیت‌های علمی ایران است.

*بعضی مثل مگس‌ تنها روی زخم می‌نشینند/تحولات را ببینیم

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این سئوال که باید دید چرا بعضی‌ها مثل مگس فقط روی زخم‌ها می‌نشینند؟ گفت: تحولات موجود در کشور بعد از پیروزی انقلاب، زبانزد خاص و عام است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی دینمداری نظام جمهوری اسلامی را از دیگر ابعاد شاخص آن قلمداد کرد و اظهار داشت: در فضایی که دنیا به سمت بی‌دینی پیش می‌رفت و دین، افیون ملت‌ها شمرده می‌شد، انقلاب اسلامی با موجودیت خود به تمام بشریت هویت بخشید.

*اصلی‌ترین و ناب‌ترین دموکراسی در ایران است

مقدم‌فر با بیان اینکه انقلاب اسلامی، در عین حال که انقلابی دینی بود، مردمسالاری را نیز در خود جای داده بود، خاطرنشان کرد: اصیل‌ترین و ناب‌ترین دموکراسی در ایران اسلامی ظهور و بروز یافته است.

وی تأکید کرد: دشمن در فتنه 88 برای براندازی چنین نظامی، تمام تلاش خود را به کار گرفت و با تهمت تقلب در انتخابات قصد از بین بردن آن را داشت.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید هوشیار بود، افزود: دشمن برای انتخابات سال آتی نیز «تهمت مهندسی آرا» و «القای آزاد نبود انتخابات در ایران» را در دستور کار خود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دشمن با جنگ رسانه‌ای وارد عرصه فعالیت علیه ایران شده، افزود: امروز یک جنگ تمام‌عیار در حوزه فرهنگی به راه افتاده که باید با تمام قوای خود در مقابل آن ایستادگی کرد.

*دشمن با جنگ نامتقارن به مقابله با ایران برخاسته

مقدم‌فر با بیان اینکه امروز این «رسانه» است که می‌جنگد، تأکید کرد: دشمن به خوبی بر این امر واقف شده که با گروه‌هایی چون منافقین و... نمی‌توان در مقابل انقلاب ایستاد پس باید پا را فراتر نهاده و در حوزه فرهنگی به مقابله با آن برآمد.

وی جنگ امروز را یک جنگ نامتقارن خواند و گفت: در یک طرف این جنگ، غول‌های بزرگ رسانه‌ای با سرمایه‌های هنگفت صهیونیستی قد علم کرده و در سوی دیگر آن نظامی با محتوای غنی و عمیق فرهنگی به مقابله برخاسته است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز دشمن با جنگ هوشمند می‌خواهد دنیا را در سیطره خود درآورد، ادامه داد: در فتنه 88 موضوع فیلم چند دقیقه‌ای «ندا آقاسلطان» و کشته شدن وی از موضوعاتی بود که تا ماه‌ها افکار عمومی جهان را معطوف خود کرده بود.

وی تصریح کرد: این خانم توسط جریان استکبار و در راستای تأمین منافع آنها با هدف تهمت زدن به نظام جمهوری اسلامی کشته شد، ولی تا ما به خود بیاییم و ثابت کنیم که کشته شدن او هیچ ربطی به نظام نداشته، تا مدت‌ها اذهان عموم درگیر این موضوع بود.

مقدم‌فر تأکید کرد: بیان این مثال نشان از آن دارد که در دنیای امروز یک تصویر، فیلم و خبر با اهداف از پیش‌ تعیین شده خود می‌تواند افکار عمومی را متوجه خود کند، پس باید مراقب بود.

*ساخت فیلم علیه پیامبران و ملائکه در هالیوود

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه بیش از 90 درصد فیلم‌سازی هالیوود در اختیار صهیونیست‌هاست، ابراز داشت: نظام صهیونیستی برای تسلط بر دنیا از طریق جنگ نرم و تأثیر بر روی اعتقاد و بینش مردمان وارد کار شده است.

وی با اشاره به فیلم‌هایی علیه پیامبران گفت: اخیراً شاهد ساخت فیلم‌هایی علیه ملائکه هستیم برای مثال فیلم «لژیون» علیه حضرت جبرئیل ساخته شده است.

*بعد از فتنه 88 تمام تیرهای دشمن رهبری را هدف گرفته

مقدم‌فر در ادامه با بیان اینکه دشمن بعد از فتنه 88، شخص ولی فقیه را نشانه گرفته است، ابراز داشت: ساخت فیلم مستند بی بی سی در خصوص زندگی سیاسی رهبری با عنوان «خط و نشان رهبری» یکی از این موارد است.

وی با بیان اینکه تجربه 80 ساله بی بی سی در ایجاد عملیات روانی در این فیلم کاملاً مشهود است، تأکید کرد: با وجودی که 70 درصد فیلم تعریف از حضرت آقاست اما در پایان آن به مخاطب این طور القا می‌شود که ایشان فردی هستند که مخالفان خود را سرکوب می‌کنند!.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بی بی سی با راست، دروغ می‌گوید، ابراز داشت: این رسانه با کار تکنیکی خود در پی القای اهداف مد نظر بر روی مخاطب است.

*در حوزه فرهنگی کم کار کرده‌ایم

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی است، افزود: متأسفانه در حوزه فرهنگی کم کار کرده‌ایم.

مقدم‌فر با اشاره به طرح «گفت‌و‌گوی تمدن‌ها» از سوی خاتمی، ضمن اشتباه خواندن آن گفت: ما باید مسئله «گفت‌و‌گوی فرهنگی» را در جهان مطرح می‌کردیم.

وی وجود بداخلاقی‌های سیاسی در کشور را ناشی از کم‌کاری در حوزه فرهنگی دانست و ابراز داشت: اینکه همه موضوعات در کشور سیاست‌زده شده به دلیل کم‌کاری در حوزه فرهنگ است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به دعوای روز یکشنبه مجلسی‌ها و دولتمردان، ضمن ابراز تأسف از این وضعیت گفت: این روز یکی از بدترین روزهای انقلاب بود چرا که زمینه ذوق‌زدگی دشمن را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه دشمن همچنان از این اتفاق ناخوشایند در هلهله و شادی است، ابراز داشت: مسببان این قضیه باید در مقام جبران این اشتباه برآیند.

مقدم‌فر دلیل این کشمکش را بیشتر شخصی دانست و افزود: هر دو طرف در این موضوع مقصر بودند و باید از خدا بخواهیم بتوانند نسبت به جبران اشتباه خود اقدام کنند.

وی در پایان با بیان اینکه باید همواره تابع فرامین رهبری باشیم، تأکید کرد: به طور قطع حرکت در مسیر رهبری ما را از گزند حوادث در امان نگه می‌دارد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.