سیدمحمود نبویان، نماینده مردم تهران:

روز استیضاح وزیر کار بدترین روز در طول مجلس نهم بود

حتی فضا طوری شده بود که نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس با چشمانی پر از اشک به بنده مراجعه کردند و گفتند که چرا این اتفاقات انجام شده؛ برخی از نمایندگان واقعاً نگران این بودند که چه بر سر مردم می‌آید؟ ولی در مقابل عده‌ای خوشحال بودند که نمی‌دانم این خوشحالی برای چه بود؛ در بازی باخت‌-باخت نمی‌دانم خوشحالی چه معنایی دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از مردم عزیز، جامعه و خانواده‌های شهدا عذرخواهی می‌کنم و توصیه من به آقای احمدی‌نژاد و لاریجانی این است که حتماً از مردم به خاطر کاری که انجام دادند عذرخواهی کنند.

 

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اتفاقات رخ داده در جلسه استیضاح وزیر کار در صحن علنی مجلس اظهار داشت: متأسفانه باید بگویم که هیچ توجیهی برای دفاع از کارهایی که در جلسه استیضاح وزیر کار به ویژه در جلسه بعد از ظهر یکشنبه اتفاق افتاد وجود ندارد.

 

وی افزود:‌ باید گفت که روز استیضاح وزیر کار بدترین روز در طول مجلس نهم بود و اگر مقداری جلوتر هم برویم باید گفت که این روز یکشنبه سیاه مجلس نهم بود.

 

نبویان تأکید کرد:‌ باید گفت که مجلس در روز استیضاح وزیر کار تابلوی بسیاری از بدیها شد که بنده به برخی از آنها را اشاره می‌کنم.

 

نماینده مردم تهران ادامه داد: در ابتدا باید از کسانی که بانی این استیضاح بودند گله کنم؛ امروز کشور ما نیاز به وحدت دارد و مسئولان با وحدت و همدلی می‌توانند مشکل مردم را حل کنند نه با استیضاح و ایجاد مشکل؛ حالا که استیضاح صورت گرفته و وزیر رفته یک نفر باید سه ماه سرپرست شود که در این ایام ما نزدیک انتخابات می‌شویم.

 

نبویان اضافه کرد: کسانی که استیضاح را مطرح کردند ما از آنان گله داریم همچنین افرادی که پیش از این سؤال از رئیس‌جمهور را مطرح کردند و همچنین افرادی که استیضاح دیگری را در دستور کار قرار داده‌اند درست نیست و این یعنی برخی‌ها فقط به فکر اختلاف هستند و به فکر حل مشکلات مردم و تبعیت از رهبری نیستند.

 

نبویان اظهار داشت: اولین نتیجه‌ای که جلسه استیضاح وزیر کار داشت این بود که باعث دلسردی مردم در دهه فجر انقلاب شد و این هدیه‌ای بود که سران قوا به مردم دادند.

 

وی گفت: وقتی مسئولین به یکدیگر می‌پرند و حرمت رعایت نمی‌کنند و توهین نثار همدیگر می‌کنند حاصلش این است که سودجویان جرأت پیدا می‌کنند و اجناس را گرانتر می‌کنند و به همین دلیل است که در بازار ثبات نداریم و شاهد افزایش گرانی‌ها می‌شویم؛ این دعواها به نفع مردم نیست.

 

نبویان ادامه داد:‌ خیلی از دوستان ما در انتهای جلسه گریه می‌کردند و این جای ناراحتی داشت؛ این جلسه باعث بدنام کردن نظام شد؛‌ در این جلسه سران قوا به جان هم پریدند و یکدیگر را به فساد متهم کردند؛ سران دو قوه خواسته یا ناخواسته کاری انجام دادند که جلسه بعد از ظهر مجلس آبروی نظام را برد.

 

این نماینده مجلس اظهار داشت: جلسه مذکور باعث جرأت پیدا کردن دشمنان خارجی شد؛ دشمنان با خود گفتند حالا که اینها در بین خودشان اتحاد ندارند ما تحریم‌ها را بیشتر می‌کنیم؛ دشمنان با تحریم‌ها می‌خواهند به نظام ضربه بزنند و با اقداماتی که صورت گرفت فقط جرأت دشمن بیشتر شد.

 

وی گفت: مباحث مطرح شده در جلسه علنی باعث تزلزل نظام و از هم پاشیدگی و اختلاف میان بلندپایه‌ترین مقامات کشور شد.

 

نبویان ادامه داد: رهبری در چند وقت اخیر بارها به مسئولین تذکر دادند تا اختلافات را کنار بگذارند؛‌ سؤال من از سران قوا این است که آیا رهبری نفرمودند که مشکلات را حل کنید و اختلافات را کنار بگذارید؛ رهبر انقلاب فرمودند که سران قوا از هرگونه ایجاد تنش خودداری کنند و مسئولان بدانند که از امروز تا روز انتخابات هرکسی که بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند قطعاً به کشور خیانت کرده است؛‌ سؤال من از آقای احمدی‌نژاد و لاریجانی این است که ‌آیا کار شما خدمت بود یا خیانت؟

 

نماینده مردم تهران اظهار داشت: جلسه استیضاح وزیر کار باعث ترویج به هم پریدن‌ها و عدم رعایت ادب در کشور شد،‌مثلاً وقتی رئیس یک قوه در حال صحبت در مجلس بود برخی نمایندگان رعایت ادب را نکردند و توهین‌هایی را نثار رئیس قوه کردند و البته بنده معتقدم که هیئت‌رئیسه مجلس مقصر است چرا که این مجال را پیش آورد؛ آقای لاریجانی باید نسبت به این جوی که در مجلس ایجاد شده پاسخگو باشد.

 

نبویان اظهار داشت:‌ بنده از مردم عزیز، جامعه و خانواده‌های شهدا عذرخواهی می‌کنم و توصیه من به آقای احمدی‌نژاد و لاریجانی این است که حتماً از مردم به خاطر آن چیزی که انجام دادند عذرخواهی کنند چرا که هم کار آقای احمدی‌نژاد اشتباه بود و هم کار آقای لاریجانی.

 

وی گفت: متأسفانه برخی‌ها در جریان اتفاقات رخ داده توهین‌هایی را به رئیس یک قوه مطرح کردند که حتی نمی‌شود آنها را به زبان آورد که بنده نمی‌توانم این توهین‌ها را بگویم و حتی فضا طوری شده بود که نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس با چشمانی پر از اشک به بنده مراجعه کردند و گفتند که چرا این اتفاقات انجام شده؛ برخی از نمایندگان واقعاً نگران این بودند که چه بر سر مردم می‌آید؟ ولی در مقابل عده‌ای خوشحال بودند که نمی‌دانم این خوشحالی برای چه بود؛ در بازی باخت‌-باخت نمی‌دانم خوشحالی چه معنایی دارد؛ آقای لاریجانی باید مواظب باشد و به دوستانش هم که در مجلس این کار را انجام می‌دهند تذکر بدهد و البته رئیس‌جمهور هم بسیار اشتباه کرد که فیلمی را پخش کرد که این کار هم اصلاً درست نبود.

 

نبویان افزود: البته ملت ما متحد هستند و بنده به این یقین رسیده‌ام که مردم از مسئولین خیلی بهترند و دشمن نمی‌تواند از این فضا سوءاستفاده کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.