اخبار کوتاه

...

* در حالی که پیش از این، شبکه‌هایی نظیر «بی‌بی‌سی فارسی»، «من و تو» و «رها» در لندن علیه ایران راه‌اندازی شده بود، اکنون خبر می‌رسد گروهی از اخراجی‌های صدای آمریکا، جذب لندن شده‌اند تا شبکه‌ای موسوم به «ایران فردا» را راه‌اندازی کنند. در همین حال، وبگاه ضد انقلابی خودنویس درباره شبکه ایران فردا نوشت: «این شبکه بازوی رسانه‌ای گروهی از اپوزیسیون است که نشست‌های استکهلم، بروکسل و پراگ را سال گذشته برگزار کرد.» این حاتم‌بخشی انگلیسی‌ها در حالی است که این کشور با بحران شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از هیچ کمک و تلاشی دریغ نمی‌کند.

* یک رادیوی اروپایی از برگزاری یک نشست ضدایرانی منافقین در پاریس و طرح آن‌ها برای تشکیل گروه‌های مسلح در شهرهای مختلف ایران در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری برای ایجاد اغتشاشات در ایران خبر داد. گفته می‌شود این گروهک قصد دارد با تشکیل این گروهک‌های مسلح، امنیت کشور را هم بزند.

*  نیروهای رژیم آل‌خلیفه با شلیک گسترده گازهای سمی در مناطق مسکونی منطقه «النبیه صالح» بحرین شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز را سرکوب کردند. در منطقه «المالکیه» نیز نیروهای رژیم آل‌خلیفه پس از شلیک گازهای سمی و متفرق کردن تظاهرکنندگان، به منازل برخی از شهروندان یورش بردند. در شهر «المعامیر» هم نیروهای امنیتی به داخل چند منزل مسکونی گاز سمی شلیک کردند.

* «روح‌الله بشارت» نماينده حقوقي رياست جمهوري گفت: «عباس سليمی‌نمين» به اتهام افترا و نشر اکاذیب نسبت به اسفندیار رحیم‌مشائی به 91 روز حبس تعزيري محکوم شد.[!] وی افزود:اين حکم بدوي بوده و پس از ابلاغ آن به طرفين 20 روز قابل اعتراض است که در نهايت، حکم دادگاه تجديد‌نظر اجرا مي‌شود. تاکنون بسیاری از افراد رسانه‌ای، سیاسی، مداحان و... به اتهام نقد مشائی و حلقه انحرافی و یا دولت، با شکایت حلقه انحرافی به دادگاه معرفی شده‌اند که برای بسیاری نیز حکم صادر شده است.

* گفته می‌شود رژیم صهیونیستی به گروه‌هاي تروريستي فعال در سوريه دستور داده كه سامانه‌هاي پدافند هوایی سوريه را از كار بيندازند؛ از این رو، این روزها گروه‌هاي تروريستي حمله به سامانه‌هاي پدافند هوایی از جمله رادارها، تجهيزات الكترونيكي و ضدهوایي‌ها را براي تخريب و از كار انداختن آن‌ها  افزایش داده‌اند. هنگامي كه از نزديك نتوانند سامانه‌هاي پدافند هوایي ارتش سوريه را هدف قرار دهند، با شلیک گلوله‌هاي خمپاره به اين سامانه‌ها حمله مي‌كنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.