علت نامه نگاری های اخیر به مقام معظم رهبری چیست؟

 

پروژه‌ تشکیک‎آفرینی‎‎در سلامت انتخابات و نظر شورای نگهبان در باره احراز صلاحیت نامزدها یکی از مهم‌ترین راهبردهای جریان معارض انقلاب و نظام اسلامی است که از اوایل انقلاب برای بی‌اعتبار کردن نهادها و مسئولان قانونی کشور مورد توجه بدخواهان بوده و هست.

در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پس از اعلام نامزدهای احراز صلاحیت شده شاهد تحرکات مختلف هستیم که ازجمله، نامه نگاری به مقام معظم رهبری و فضاسازی روانی برای صدور حکم حکومتی و استفاده از اختیارات مطلقه ولی فقیه به نفع نامزد مورد نظرخویش است.

این در حالی است که همین افراد یا جریان های فکری نزدیک به آنها در مقاطع مختلف زمانی نه تنها اختیارات مطلقه ولی فقیه را مورد تردید قرار داده اند بلکه گاهی با اصل ولایت فقیه نیز به مخالفت پرداخته اند. مروری بر رسانه های نوشتاری و دیجیتالی مرتبط با این جریان ها به روشنی موضوع را اثبات می کند.

بعضی افراد تا زمانی که نتیجه بررسی های شورای نگهبان مشخص نبود و احساس می کردند که ممکن است تایید شوند برای اینکه خود را قانون مند جلوه دهند اعلام کردند که ما از قانون تبعیت می کنیم ولی اکنون که نتایج احراز صلاحیت ها مشخص شده دست به نامه نگاری و پادرمیانی خواستن از شخصیت ها می زنند.

بنابر این کسانی که می خواهند از هر طریقی برای اعمال نشدن قانون فشار بیاورند نشان می دهند که به قانون پایبند نیستند.اینها با نامه نگاری و جو سازی قصد دارند نظر شوای نگهبان را زیر سوال ببرند و از راه هزینه کردن رهبری به خواسته های خود برسند تا نامزدهای احراز صلاحیت نشده را با حکم حکومتی به میدان رقابت انتخابات ریاست جمهوری بازگردانند.

البته گاهی اوقات این فشارها از سوی خود کاندیداها نیست بلکه اطرافیان آنها که رویا پردازی می کردند به پست و مقامی می رسند در حال جو سازی هستند.

تمرد نسبت به قانون سبب تحریک احساسات و هیجان‌سازی کاذب می‌شود که در این میان بدخواهان اسلام وانقلاب اسلامی و ملت ایران بیش ترین سود را می برند.

کلام آخر اینکه شورای نگهبان وابسته به هیچکدام از قوای سه‌گانه نیست و ساز و کار و معیارهای مشخصی برای تایید یا رد صلاحیت داوطلبان دارد و در مجموع، رأی شورای نگهبان از نظر قانون فصل‌الخطاب است که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.