تداوم «رزمایش مواسات» در بام ایران/ از توزیع 300 هزار بسته حمایتی تا ساخت 80 خانه برای نیازمندان

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) گزارش جامعی از عملکرد گروه‌های جهادی و خیرین در رزمایش مواسات در سطح چهارمحال و بختیاری ارائه کرد.

هادي نيوز: سردار علی‌محمد اکبری   با حضور در برنامه چشم‌انداز با ابراز رضایت از رزمایش مواسات در سطح چهارمحال و بختیاری گفت: مجموعه سپاه و بسیج با تدابیر مقام معظم رهبری در تلاش بودند تا التیام‌بخش مردم در این روزهای سخت باشند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) با اشاره به اقدامات ارزشمند و قابل توجه نیروهای مردمی و بسیجی و سپاه در جهت پاکسازی و ضدعفونی معابر بیان کرد: این اقدامات ظرفیت مستندسازی بسیار دارد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب افرادی مانند شهید آوینی برای مستندسازی این جلوه‌ها نیاز است و این روزها روایت فتح دیگری است.

توزیع 300 هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان

اکبری خاطرنشان کرد: رزمایش کمک‌های مؤمنانه در سه مرحله تا به امروز انجام شده که بالغ بر 65 میلیارد تومان کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی آماده و جمع‌آوری شده و در قالب 300 هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین افراد نیازمند استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه هنوز خانواده‌های زیادی هستند که شناسایی نشده‌اند اظهار داشت: افراد نیازمند یا کسانی که از وضعیت خانواده‌های نیازمند اطلاع دارند با مراجعه به پایگاه‌های بسیج و دفاتر ائمه جمعه اطلاعات را ثبت کنند تا مورد حمایت قرار بگیرند.

بخشش اجاره‌بها توسط مالکین

اکبری سخاوتمندی مردم استان را نمونه‌ای مثال زدنی عنوان کرد و گفت: در زمان وجود این ویروس اصناف و اقشار مختلف استان به اجاره نشینان کمک کردند و اجاره‌خانه‌ها و اجاره مغازه‌ها به صورت وسیع در استان به مدت مشخصی بخشیده شد.

ساخت 80 خانه برای نیازمندان توسط گروه‌های جهادی

وی در ادامه افزود: با کمک خیرین برای افراد نیازمند در آستانه ازدواج جهیزیه تهیه شد و با کمک گروه‌های جهادی در مجموعه سپاه استان 80 خانه ساخته و تحویل مددجویان داده شد و با کمک قرارگاه‌های سازندگی در استان وام اشتغال زایی به افراد نیازمند داده شد و نزدیک به 100 هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان توزیع شد.

اکبری با اشاره به آماده باش نیروهای سپاه اظهار داشت: علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی سپاه که آمادگی کامل دارند نقاهتگاه‌هایی با 200 تخت در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان آماده کرده‌ایم که در صورت لزوم از آنها استفاده شود و با آموزش نیروهای سپاه و بسیج این افراد برای کار در مراکز درمانی آماده شده‌اند.

وی از انعقاد تفاهم نامه سپاه و بسیج سازندگی با کمیته امداد خبر داد و خاطرنشان کرد: 38 میلیارد تومان برای اجرای کار ماندگار و اشتغال‌زایی و کارآفرینی تخصیص داده شد تا افراد تحت پوشش و افرادی که کمیته امداد معرفی می‌کند بتوانند از ظرفیت‌های سپاه و اماکن و کارگاه‌های تولیدی استفاده کنند و با دریافت وام درآمدزایی داشته باشند.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.